It's You!

Thursday, March 5, 2009

Hunting Fear

Title : Hunting Fear
Author : Kay Hooper
Genre : Thriller
Date Read : 24/02/09 - 05/03/09

Kay Hooper did turns me on. Best sangat novel ni. Kali ni kisah penyiasatan kes penculikan & pembunuhan bersiri yang berlarutan sehingga beberapa tahun. Lucas Jordan, seorang penyiasat yang mempunyai kuasa psikik telah ditawarkan untuk berkhidmat dalam Special Crimes Unit yang diketuai oleh Noah Bishop. SCU ini dianggotai oleh individu yang mempunyai kuasa psikik dan menggunakannya untuk membantu pihak polis menyelesaikan kes jenayah.

Lucas dan rakan setugasnya diarahkan membantu polis di sebuah pekan bernama Golden untuk menyelesaikan kes culik dan bunuh yang telah lama mereka cuba selesaikan. Kehadiran Samantha yang juga mempunyai kuasa psikik telah cuba membantu Lucas menghalang penculik itu untuk menculik lebih ramai mangsa.

Sebagai ahli tilik yang bergerak mengikut kumpulan Sarkas, Samantah juga merupakan bekas teman wanita Lucas. Untuk menangkap penjenayah itu, Lucas dan Samantha perlu berganding bahu walaupun terdapat sengketa yang telah lama terpendam.

Samantha mula mendapat 'vision' apa yang akan berlaku pada masa akan datang dan dengan kebolehannya dia membantu Lucas menggunakan kuasa psikiknya mengesan mangsa melalui perasaan takut mereka. Dapatkah mereka menangkap penjenayah itu? Apa kaitan penjenayah itu dengan Lucas sehingga dia menganggap jenayah yang dilakukannya itu merupakan satu permainan untuk memerangkap Lucas? Hehe.. (macam pengulas berita pulak)

Nota : Masa yang agak lama untuk aku menghabiskan buku ini. Bukan sebab tak best tapi sebab aku sibuk ber "MyYearbook" bulan ni. Tapi baca buku tetap baca. Biar sehari 3 - 4ms asalkan baca. Dulu time sekolah rendah, hari2 pinjam buku cerita. Paling excited baca buku2 Enid Blyton. Ada siri pasal budak yang tingal dalam kumpulan Sarkas. Bila baca pasal Samantha dalam novel ni, tiba2 ingat siri Enid Blyton tu...mana nak cari ek? Kat POPULAR, MPH & BORDERS tak penah nampak pun. Mmmmm...miss my Enid Blyton. (Last week beli satu buku Enid Blyton siri cerita pendek, selain aku baca, aku kena bacakan kat Danish n Danial sebelum tdo. Tu pun kadang2 curi tulang sebab malas baca aloud..letih ooo baca aloud. Baca dalam hati gak yg best. ^__^

4 comments:

  1. 1 yang pelik. Semua buku yang dibaca dalam English, nape tak tulis blog dalam English ajo? :)

    Mana tahu leh jadi penulis buku English ke!

    ReplyDelete
  2. hehehe...
    ntahla..
    pelik gak
    tulis buku english pun macam best
    tapi tak tau nak tulis genre apa
    library uitm

    ReplyDelete
  3. tulis dalam bm kak..please...

    sy rase bm pun indah..

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...