It's You!

Tuesday, January 12, 2010

Renovation oh renovation!


Rumah kami sebelum renovation, kena tunggu end of Feb to see the result!

Dah lama kami rancang untuk renovate rumah kami tapi mula2 tak cukup dana. Bila duit dah ada, kontraktor kami plak banyak keje. Tapi minggu lepas dia dah suruh kami pack suma barang2 sebab diorang nak start renovate dah. Yippe!! Bestnya.
Tapi yang tak bestnya nak mengemas rumah yang banyak barang. Huhu...minggu lepas aku n adik ipar kemas dapur n bilik belakang tapi baru kemas separuh dah letih giler. Banyak gak barang2 kat umah aku ni rupanya. Yelah selalu beli barang je pastu simpan dalam almari sebab sayang nak guna. Contohnya barang-barang IKEA. Dahlah jauh nak g beli, pastu bila sampai kat umah sayang plak nak guna (napalah takde IKEA kat Penang? Kalau ada, sure tiap2 bulan aku g sana...hehehe)
Sebelum wat renovation aku n hubby dah bincang nak wat renovate apa n kosnya. Aku siap lukis pelan untuk kontraktor aku lagi sebab nak sangat umah kami tu mengikut citarasa kami. Banyak majalah kami rujuk dan banyak kedai kami masuk sebab nak cari design yang sesuai dengan umah comel kami. Tak maulah beli benda2 yang nanti menyebabkan umah kami semak pulak.
Yang paling aku nak sangat ialah menghias bilik tidur baru anak-anak aku, Danish n Danial. Bila bilik tidur cantik, mesti diorang nak tidur berdua. Skang ni dua2 still tido ngan mama & abah diorang. Macam2 alasan diberinya. Huhuhu...
Takpelah, kita tunggu dan lihat selepas renovation nanti apa jadi. Oh ya..kami plan nak renovate dapur, bilik belakang, ruang tamu, porch dan tambah bilik baru (banyak tol...). Hopefully semua berjalan seperti yang dirancang...aminn...

Note : Keeping your house tidy is difficult if you live with lots of people...sigh....

4 comments:

  1. hehe..time mengemas baru kita sedar yang rumah kita penuh dgn macam-macam barang..

    ReplyDelete
  2. betul tu mama mia...sigh..time membeli x beringat..hehe

    ReplyDelete
  3. Wah kak... i like renovation ni. Can't wait to see new deco umah kak. Don't forget wat special n3 bout renovate tu ya!! fara skang pun nak kena belek2 magazine nak deco umah sendiri plak hehe

    ReplyDelete
  4. Fara: Tu la..excited tol nak tunggu umah siap..nak hias umah cantik2..belek..jgn xbelek..lg byk kita rujuk, lg byk dpt idea..

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...