It's You!

Wednesday, September 26, 2012

Bantal Busuk

Salam Rabu,

Tadi baca entry Gadis Terbilang tentang bantal busuknya. Terus teringat tentang bantal busuk Danish dan Dayana. Sebenarnya, bantal busuk Danish tu bantal golek busuk...bantal golek tu bantal golek time dia baby lagi...Memang comel je. Kalau tidur, memang dia akan peluk bantal golek tu sambil hisap dua jari tangan...tabiat dia dari dulu. Tapi bila dah masuk darjah satu, kami selalu usik dia sebab masih hisap jari...lama-lama tabiat hisap jari tu hilang.

Tapi yang tak boleh hilang mestilah tabiat usung bantal golek busuk dia tu. Memang lusuh benar. Kalau saya cuci sarung dia atau mesin bantal tu, mesti dia cari. Ada satu hari tu, Tok Nani dia buang bantal tu kot tingkap. Usaha pulak dia pergi ambil. Huhuhu..

Baru-baru ni, kami perasan bantal golek dia dah lubang. Kekabu dah terkeluar, sarung dia dah koyak. Banyak kali kami sorok tapi dia jumpa. Danial pun sama suka mengusik abang dia. Pagi-pagi dia sorokkan bantal abang dia tu. Bila malam, jenuhla kawan cari bantal golek.

Satu hari tu, sebab dah boring tengok bantal busuk tu, Tok Nani koyak bantal tu dan buang dalam tong sampah. Bila Danish tahu bantal dia telah di"tong sampahkan", dia laju je gi cari dalam tong sampah. Muka pun dah lain macam. Kesian la pulak so saya bagi bantal golek baru untuk dia..so..selepas 9 tahun bertemankan bantal golek busuk itu, sekarang dia telah ada bantal busuk yang baru.

Tabiat ada bantal busuk ni turun pulak ke adik kembarnya Dayana. Ada satu bantal diorang tu kekabunya kurang so fizikal dia lembek dan sejuk. Bila bubuh sarung je, mesti sarung hilang. Rupa-rupanya Si Yana ni pandai buka sarung bantal tu. Dia suka bantal tu sebab bila tidur dalam buai bantal tu jadi macam selimut plak. Penat buh sarung, nanti dia bukak so at last, kami tak buh sarung langsung.

Mesti korang nak tau, diorang ni menurun tabiat siapa...hehe..tabiat abah diorang la..tapi sampai ke sudah dia tak mengaku. Korang ada bantal busuk tak?





Extra...gambar Yana n Danish si tuan punya bantal busuk

2 comments:

  1. tak ada bantal busuk tak boleh tidur owhh
    hehehe

    ReplyDelete
  2. Maknanya, Hans pun ada bantal busuk la kan? Hehe

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...