It's You!

Monday, September 24, 2012

Weekend

Salam Isnin,

Entry sebelum ni pasal aktiviti kami sekeluarga pada hari Sabtu...so sambung la lagi untuk aktiviti hari Ahad...
hehehe...

Pagi ahad tu tak hujan la pulak..cuaca sedang2 elok je. Lepas Subuh macam biasa rutin saya mestilah menyapu lantai rumah dan mengemop lantai. Baru tengah mengemop lantai, Yani dah bangun pulak..rasa badan dia suam2 panas...alololo anak mama demam la pulak...Yani pantang tengok abah dia bersiap...so dia sibuk nak ikut husband pi ke kedai membeli cili kering dan ikan bilis untuk sambal tumis peneman lontong hari ni...mak pulak dah sibuk memotong ramuan sayur lodeh...sempat juga saya mencuci "mini cooper" a.k.a kancil saya sementara tunggu husband balik...(verangan la nak pakai mini cooper yang mahal tu..tu yang kancil saya dapat jolokan mini cooper di rumah ...hehe)

Lepas siap mengemas di depan dan melayan Si Yani yang demam, saya membantu mak di dapur...tu pun curi tulang sebab Yani merengek-rengek je...Lepas siap masak, kami lepak2 dulu sementara tunggu Zohor sebab lepas Zohor kami nak gerak ke rumah bestfriend husband. Tapi sebelum ke Penang, kami singgah ke klinik dulu amik ubat untuk Yani, Yana dan Danish.

Birthday Party tu best sangat sebab ada banyak makanan sedap dan dapat jumpa kawan2 kat situ...kawan2 yang saya maksudkan ialah isteri2 bestfriend husband...bila diorang buat gathering bawa isteri dan anak2, barulah kami dapat bersua muka. Lepas birthday party, kami tengok kapal terbang mendarat dan berlepas...mak saya suka tengok kapal terbang. Insya Allah jika ada rezeki lebih boleh bawa mak naik kapal terbang...g langkawi pun jadilah kan? Hehehe...

Seronok sangat dapat keluar bersama walaupun sekadar menziarah kawan dan tengok kapal terbang sambil makan jagung...hehehe

Nota : Jagung rebus kat area tepi pantai Queensbay tu mahal giler la...kalau tau, bawak bekal lagi bagus!

Tengok tu Tok Madah n Danial tengah tunggu kapal terbang naik..hehe

No comments:

Post a Comment

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...