It's You!

Friday, February 28, 2014

Mood Booster

Salam,

Tengah hari tadi ikut member ofis ke Aeon Big. Tak nak beli apa pun...saya cuma ikut sebab nak makan sekali dengan diorang. Lepas tu saya singgah di Hasani Bookstore. Saja tengok-tengok novel. Tak sangka diorang dah restock novel yang dah lama saya cari...Bukan Kerana Aku Tak Cinta.

Suka sangat dengan watak Jebat dan Mastura. Tak sabar nak tau ending ceritanya. Kalau tunggu drama berepisod tu kena tunggu lama la.

Keluar dari kedai buku dengan hati berbunga-bunga. Tak sangka dengan mendapat sesuatu yang dah lama kita idamkan boleh menukar mood kita menjadi lebih positif.

Lepas tu, member ajak timbang berat badan. Oh..oh....sedikit cuak di situ. Dah banyak bulan saya berusaha menurunkan berat badan. Naik-naik penimbang..angka digit tu menunjukkan ke angka 52.7. Hah? Macam tak percaya. Sebelum saya start turunkan berat badan, berat saya 57.5kg. Saya masih ada target yang belum dicapai..harap berjaya.

So dengan hati senang, saya hadiahkan diri saya dengan barangan penjagaan diri. Nak manjakan diri kononnya. Tapi saya akui saya sangat malas nak bersenam. Saya ni cepat give up tapi bila ada pemberi semangat di tempat kerja dan di rumah, saya jadi rajin bersenam tapi ada masa, saya mengelat juga. Di tempat kerja, sudah tentu kawan baik saya dan di rumah BIL pulak jadi pemberi semangat. Yang penting, jangan give up.

3 comments:

  1. wah! turun 5 kilo! okey la tuh

    kueh

    ReplyDelete
  2. Selamat membaca Novel Ida... best je tgk citer ni kat TV... moga tercapai target nak turunkan berat bdan tu ye... good luck...:)

    ReplyDelete
  3. Kiranya double happiness la ni eh? Hahaha.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...