It's You!

Thursday, August 14, 2014

Entry Panjang Sikit

Salam,

Hari ni saya masuk kerja kul 1.00 petang. Malam semalam kelam kabut bawa Yani dan Yana pi klinik untuk amik gas sebelum balik ke Penaga. Lepas ni doktor saran Yani guna inhaler sebab sah dia ada asma sebab setiap bulan kena buh gas. Tapi sekali buh gas, dia punya aktif sangat la tak terkawal tapi masa batuk takut tengok nafas dia berbunyi dan dada berombak. Doktor bagitau susahnya kalau perempuan ada asma lebih-lebih lagi waktu pregnant dan nak bersalin. Harap-harap Asma Yani boleh hilang bila dia bertambah dewasa.

Oh..cerita balik penaga sebab adik ipar saya yang sudah hampir lima tahun menunggu cahayamata sudah selamat bersalin. Dapat baby boy. Dia berpantang di Penaga dan semalam MIL buat akikah ambil berkat hari ketujuh kelahiran. Tapi bila buat hari bekerja dan terkejut tergempak..kelam kabut la jadinya. Nasib baik makan buat di surau tapi saya letih juga mengemas dapur. Sampai je di rumah tak sempat salin baju terus singsing lengan baju di dapur. Tidur pun lena sebab letih.

Awal pagi sebelum subuh dah bergegas balik ke Permatang Pauh sebab senang nak p kerja nanti. Si kembar dan abang Danish tinggal di Penaga tapi Danial ikut balik sebab sekolah petang. Abang Danish tak balik sebab demam. Pagi tadi tinggal dengan Danial je so sarapan pun lewat..kami brunch terus...buat roti tempek telur ngan goreng bihun. Kenyang gila.

Tapi dua tiga hari ni..badan rasa sengal-sengal dan terasa panas dalam badan. Tak tau la kenapa..nak demam ke? Hai...takmolah sakit satgi banyak benda tergendala. Huhuhu....

8 comments:

  1. kelam kabut juga ya Ida.. ye lah bila buat kenduri masa bekerja begitu lah.. hehe.. kesian nya c kembar tu ada asmah.. harap tak berlanjutan.. moga anak2 cepat sembuh...

    ReplyDelete
  2. Ohhh... tak panjang mana pun sekali baca habis:)
    Lima tahun baru dpt baby memang betul-betul bersyukurlah kan.
    Ada tu laaagi lama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..lama tak tulis panjang...baru dua perenggan dah rasa panjang

      Delete
  3. Saya dah tarik nafas dalam-dalam sebelum baca tau. Ingatkan mesti panjang sangat. Rupanya takdalah panjang mana pun. Tak sampai 2 minit pun dah habis baca :)

    Moga asma Yana dan Yani akan berkurangan bila mereka meningkat usia. Maknya ni nak demam sebab penat kot menguruskan kenduri bagai... Moga tak jadilah demam tu ya :)

    ReplyDelete
  4. Salam Kak Kniedaz.
    Selamat Hari Raya. Maaf zahir & batin. Maafkan saya jarang berkunjung ke blog ini, tapi kalau sudah sampai ke sini, pasti akan saya intai buku bacaan kak. Akak ada akaun Goodreads? kalau ada, boleh kita panjangkan persahabatan maya kita hihi.
    Moga akak sekeluarga beroleh kesihatan yang baik dan dilindungi Allah.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah... Rezeki dia kan. Ramai lg nak anak tp blm ada rezeki.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...