It's You!

Thursday, October 17, 2013

Entry Merapu

Salam,

Hari ini ada Majlis Ibadah Korban dan Akikah UiTM Pulau Pinang 2013. Tahun ni saya tak jadi AJK gotong-royong so duduk di pejabat buat kerja macam biasa. Tengahari nanti cuma datang ke Pusat Islam sebagai jemputan untuk makan kenduri je.

Sepanjang berada di Putrajaya, kami semua memang rileks sakan. Kerja kami sekeluarga ialah berehat, berjalan, makan dan berehat lagi. Mr Hubby pun dapat rileks sebab dah banyak minggu dia sibuk dengan kerja di pejabat dan menguruskan bisnes kecil-kecilannya, sampai tak cukup tidur so bila dapat bercuti ni, dia tak tunggu lama la. Letak kepala je, ghaib. Hehehe...

Saya pula, tak tau nak buat apa punya pasal, habis membaca novel kepunyaan SIL. Saya jarang membaca novel melayu tapi waktu cuti tu terpanggil nak membaca. Pilih punya pilih, saya baca novel Isteriku Romantik. Seronok juga ceritanya tapi bila dah selesai baca dan nak pilih yang kedua jadi buntu sebab satu pun takde mood nak dibaca. Tapi...sempat juga pinjam sebuah novel bawa balik sebab konon-konon nak baca minggu ni. Hujung bulan ni nak pi Putrajaya lagi boleh la pulangkan.



Nanti kita cerita lagi lah ya. Nak kejar mood menulis di blog yang suka main ciluk cak sejak dua menjak ni. Mood berkraf pun baru je datang balik. Tempahan pun dah banyak cuma tuan punya diri ni sibuk memanjang pula. Kena rajin wahai diri...kalau tidak rezeki lari. ^_^

17 comments:

  1. selamat hari raya....bestnye Uitm buat korban dan kenduri...mcm best jerr buku tu....

    ReplyDelete
  2. Hari ini dah last day utk berkorban. Moga dipermudahkan ibadah yg dijalankan.

    ReplyDelete
  3. salam aidiladha,selamat menjamu selera yer katkenduri nanti.:)

    ReplyDelete
  4. bagus juga dapt relaks2 sesekali.. hilangkan tensen bekerja..sambil tu boleh baca2 novel...hehe..
    moga tempahan2 customer tu dpt di siapkan ye...:)

    ReplyDelete
  5. Baca novel ni ralit kata org tempat saya.

    ReplyDelete
  6. Selamat hari raya aidil adha.takpe..masa ada peluang bercuti n berehat...rehatlah.bila dah start busy...hmmm...tak menang kaki tgn.best ke novel tu?

    ReplyDelete
  7. Lama sungguh tak baca novel. Kalau dah baca, kena concentrate betul-betul untuk menghayati :D

    ReplyDelete
  8. saya kalau boring2 kat opis layan tonton.com.my.. hahahaha.. takde mood baca2 novel.. kalau dulu suka gak baca blog la.. jalan2 umah kawan.. tapi skrg sejak dua menjak dah kena block ni.. haram.. dok intai phone screen kecik tu.. susah nya yg amat.. buleh la takat2 sikit2 rumah je leh gi.. lepas tu dah tak larat scroll..

    ReplyDelete
  9. aku tak pasti komen aku tadi terpublish atau tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay belum.

      aku jeles sebenarnya tengok orang yang berjaya habiskan baca novel. aku tak tahu bila boleh habis. yang ada masih belum terbaca, tapi yang baru keep coming in. nafsu membeli buku² secara online ini memang tak dapat dibendung.

      Delete
    2. aku sebenarnya jarang dapat habiskan novel bahasa melayu..mesti baca sekerat je. Kalau dulu waktu sekolah aku memang hantu novel melayu, sekarang aku dah baca novel inggeris je pulak..bukan aku berlagak..bahasa inggeris aku tunggang langgang jugak tapi ntah napa aku suka plak baca..mungkin ble tambah perkataan baru..hahaha

      Delete
    3. sama la dengan aku. novel Melayu biasa aku pinjam dari kakak-kakak aku je. tak pun aku beli kan untuk depa. aku more to English novel.

      betul, bukan nak berlagak, tapi minat kita ni lebih kepada English novel, kan?

      Delete
  10. Sesekali dapat berehat tu Kniedaz..... apa lagi berehatlah puas puas....kalau tidak rugi!

    ReplyDelete
  11. ida..tukar angin pulak ke baca novel melayu. kalau tengok list...novel inggeris saja, huhu

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...