It's You!

Sunday, September 7, 2014

A thought

Salam,

Selamat berhujung minggu. Baru nak rajin berblogging...dah jadi malas balik. Huhuhu. .I need something to boost my enthusiasm to write.

Sangat sibuk sekarang. Start esok, banyak aktiviti nak dijalankan. Saya handle Book Talk sessions...diorang kata kena bagi sesi ni kat orang yang rajin membaca. Saya ok je tapi cuma ok bab preparation je. Bab kena jadi moderator sesi ni rasa gemuruh jiwa raga. I don't like to be up front.. I'd rather be behind the stage...running the program technically.

Bila ada program macam ni..saya selalu nak bolot semua kerja..masih lagi ada rasa sukar nak berkongsi kerja. Tapi saya sudah mula berkongsi idea...minta tolong orang lain untuk siapkan kerja-kerja yang ada. Cuma mungkin tak cukup lagi...kawan baik saya merangkap si member kreatif banyak kali ingatkan saya, kongsi kerja..bagi orang lain buat kerja, baru la cepat siap...kita pun tak letih sorang-sorang. Hmmm...memang betul...tapi kepuasan tu jadi kurang. I'm not a workaholic but I'm a perfectionist when it comes to my work.

~sigh~

3 comments:

  1. tak sempat la nak pergi..lagipun isnin adalah hari yg paling bz sbb uruskan bos punya meeting..

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Kadang-kadang rasa puas kalau kita dapat buat dari A-Z. Lain macam feelingnya. Tapi kalau tak berkongsi kerja pun susah juga sebenarnya. Lagipun input yang ada cuma dari fikiran kita je. Itulah kelemahan yang nampak.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...