It's You!

Friday, September 21, 2012

Family Outing

Salam Jumaat,

Sebenarnya dah lama kami tak keluar bersama as a family...bila mama cuti, abah pulak tak cuti atau banyak kerja atau ada kenduri ke bagai. So minggu lepas kan ada cuti tiga hari sebab cuti Hari Malaysia, abah pun suggest nak bawa anak2 gi tepi pantai. Makanya, hari Isnin petang, lepas kami "cemuih" lepak-lepak tengok movie kat rumah, kami pun bergerak ke RnR Pantai Bersih. MIL yang beria-ia nak bawak the twins g pantai so dia sediakan semua peralatan main-main diorang (baldi, senduk, cawan hatta penapis mama pun ada dalam baldi huhu)

Dah namanya hari cuti, so ramailah orang membawa keluarga ke tepi pantai. Ada yang mandi-manda, ada yang mencari siput, ada yang saja ambil angin sambil makan-makan. Best jugak kena angin sepoi-sepoi bahasa di tepi pantai sambil tengok belah Tanjung nun di seberang sana.

Yani, nampak je laut terus excited nak turun, nak pijak pasir dan maju ke air. Yana pulak, bila nak letak je, terus peluk mama kuat-kuat. Dia tak mau turun langsung. Siap bunyi "eii...eii.." Dia geli dengan pasir yang melekat kat kaki dia. At last, mama dan Yana duduk makan roti cicah kuah gulai pekat yang mabeles dan makan funfries sambil tengok abang Danish, Abang Danial, Yani dan Tok Nani main air. Abah pun tengok je...Bila dah lama berendam, Tok Nani bawa naik Yani..biasalah bila dah lama main air mestilah lapar...hehe..kelakar tengok Yani makan, ngap ngap...

Abah kata, nanti kita p berkelah kat Batu Feringhi pulak..kat belah Tanjung air lebih bersih dan jernih!

 Waktu kami datang..jerebu waktu tu so nampak berbalam Penang di seberang sana


Yana dengan abah..tak mau langsung turun ke pasir


Yana ngan mama...senget dah mama ni..hehe

Main pasir



Budak lapar hehe

2 comments:

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...