It's You!

Friday, March 19, 2010

Review for Faith


Title : Faith
Author : Lesley Pearse
Genre : Novels (Drama, Crime, Love)
Publisher : Penguin Books

At last! Finished this book. The most remarkable reading this month. Love the way Mrs Pearse wrote the novel.

Cerita mengisahkan Laura Brannigan yang dituduh membunuh sahabat baiknya Jackie Davis. Kerana kisah silamnya begitu hitam, pihak berkuasa dan orang ramai telah menjatuhkan hukuman bersalah ke atasnya walaupun dia tidak melakukan pembunuhan itu.

Setelah dipenjarakan selama lebih kurang 2 tahun, kekasih lamanya Stuart Mcgregor melawatnya di penjara dan menyatakan yang dia akan membantu Laura megumpul bukti untuk membebaskannya. Walaupun merasakan harapan untuknya sudah tiada, Laura tetap berterima kasih dengan bantuan Stuart.

Ketika mengumpul bukti2 baru, Stuart mula lebih memahami keadaan Laura yang selama ini banyak menyimpan rahsia hidupnya. Dengan bantuan temannya David dan peguam bernama Patrick, Stuart dapat membongkar pelbagai rahsia yang melibatkan hidup Laura, Jackie dan keluarga mereka.

Note : Pearse membawa kita untuk "flash back" perkara2 lampau dgn cara penceritaan oleh watak2 utamanya. Dengan cara itu, barulah kita dapat mengaitkan cerita sebelum dan sesudah Laura ditangkap & dipenjarakan. Klimaks cerita bila Stuart tahu siapakah pembunuh sebenar Jackie.

3 comments:

  1. kak.. dni suka baca buku juga.. whoaaa... nak beli buku2 sekarang juga. yeah2

    ReplyDelete
  2. dini ~ tula..best sungguh baca buku nih..imaginasi tinggi..hehe

    ReplyDelete
  3. aduh! akak! power betul. saya tak sempat nak habiskan lagi ni :(

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...