It's You!

Friday, August 6, 2010

UjianNya

Salam,

Kala kehamilan kali ini, baru aku tau betapa nikmatnya dapat makan dengan penuh berselera. Nampak apa saja makanan, mulut dah kecur dan semuanya nampak sedap. Nikmatnya!

Kehamilan kali ni, nikmat makanku telah ditarik seketika olehNya. Seksanya hanya Dia yang tahu. Semua makanan tidak dapat membuka selera. Perkataan MAKAN dan MAKANAN merupakan "masalah" bagi aku. Apa tidaknya, bila teringat waktu makan mulalah berfikir apa yang boleh diterima tekak dan biasanya TIADA.

Barulah sedar betapa bertuahnya mereka yang boleh makan apa saja. Harap2 lepas trimester pertama, selera makanku akan kembali. Tak perlulah sampai selera melampau-lampau tapi cukup untuk aku dapat makan dengan hati gembira dan tidak memikirkan tentang uwek uwek selepas makan.

Dari semalam sudah terbayang masakan mak di kampung setiap kali Hari Raya. Hoh..ko ni  memang merepekla! Bayangkan aku teringat rendang daging mak yang pedas n maveles tu dimakan ngan ketupat nasi, pastu ada sambal goreng yang yum yum dan teringin nak makan nasi ambeng..manalah nak dapat kat Penang ni!

Oleh itu, sapa2 yang terasa nak makan tu, makan jela..bila dah takde selera makan, nanti menyesal pulak.

 Anggap je ianya ujian.. kena kuat untuk baby ^_^


Note : Tak sabar nak balik raya!

14 comments:

  1. Nice one!, friend..visit my latest too..goin' to touch ur heart, hopefully ;D

    ReplyDelete
  2. lama tak jengah blog akak..tau2 dah ada isi ye.congrates la kak!kite ni bila la nak b'isi..isi perut banyakla.hik3..

    jangan jeles~skrg ni kt umah mak.hehe.nak makan apa semua dapat.sabar ye kak..nanti raya mkn puas2 ye.

    ReplyDelete
  3. Congrats Kniedaz!!

    kita pun 3-3 anak kena morning sickness teruk...mmg takleh masuk langsung...alhamdulillah dah 5 bulan baru ada nafsu makan:)

    Take care!

    ReplyDelete
  4. bawak2 bersabar ye dik!..nikmat ditarik cuma sementara..

    tp bila dah dpt balik nikmat mkn pun haruslah mkn secara berhemah..jgn main belasah mkn mcm 10 tahun x dpt mkn..hehe!

    akak pun dulu 1st preknen, mkn muntah, mkn muntah..tp yg peliknye selera mcm beruang..huhu

    ReplyDelete
  5. farhana ~ ala..jelesnya org tu ada kat umah mak dia..huhu

    ReplyDelete
  6. TTM ~ Harap2 bulan raya dah ble makan..rugi wooo..huhu

    ReplyDelete
  7. makdara TERDIVA ~ Betul..kalau selera dah ada harap2 takla berselera beruang hahaha nanti badan pun macam beruang

    ReplyDelete
  8. Jgnla cite pasal mkn n raya uwaaaaa.. mmg apa2 pun masakan mak kita yg terbaik wpun kita jauh berpuluh2 batu pasti teringat. :)

    ReplyDelete
  9. ooh ya..lupa org tu akan berpantang puasa ni..hehehe..betul tu ^_^

    ReplyDelete
  10. tengah ada selera ni..layan je la apa yang patut. kang selera dah takde, susah lak.

    waktu mengandung ni macam2 dugaan..

    ReplyDelete
  11. Sabar jer lah, lama lama ok juga tu.

    ReplyDelete
  12. 1st trimester ni mmg ujian getir la kan..saya dh lepas dh rasa mual bila makan..mengandung kali ni masak mmg x boleh langsung...dh hari2 kena mkn kedai tapi asal sampai dpn kedai muntah...ada la beberapa kedai takleh nak masuk...nak keluar kete je muntah...nampak lauk sadin pun boleh muntah...
    masa 1st n 2nd pregnancies, bln puasa masa 1st trimester bukak puasa muntah, sahur muntah...haih kena la byk2 sabar...lepas raya nnt mesti dh ok...

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...