It's You!

Friday, July 4, 2014

Danial oh Danial

Salam,

Hari ni hari terakhir library dibuka sehingga jam 9.45 malam. Start minggu depan, kami hanya beroperasi sehingga 6.15 petang. Masing-masing nak balik awal...menyiapkan juadah berbuka dan berterawih.
Setakat jam 8.30 makan ni pun, masih tiada pelajar yang masuk. Ya la..mereka mesti baru selesai berbuka..berjemaah di masjid. Sekejap lagi nak berterawih pula.

Tadi pagi bawa Danial ke Kedai buku...dia nak membeli binding set untuk folio. Dah banyak hari minta saya beli. Minggu depan nak guna so saya bawa dia ke Kedai buku. Cari-cari, jumpa dah apa yang dicari. Lepas tu, dia kata nak cari buku cerita pulak. Saya dok goncang-goncang purse. Nasib baik sebelum p tadi saya selit duit lebih sikit. 

Dia nak beli kamus la...buku teks la..dia kata buku dia hilang. Saya kata tak boleh..p cari dulu kat rumah. Macam-macam pulak yang nak dibelinya. Kalau mama kamu ni banyak duit, setiap buku yang berkenan mama beli. Akhirnya, dia sambar dua buah buku Dan sebatang pen. Mama dia pun xmo kalah...last2 terbeli juga novel Kerana Terpaksa Aku Relakan. Memang betul-betul kena rela.

Dalam kereta, Danial tanya...duit mama ada lagi tak? Mama dia ni pun kata...ada..ada RM5...hahaha...
.
Hasil tangkapan

Balik rumah, dia dok rileks sakan

Padahal...ini je yang patutnya dibeli...memang terpaksa aku relakan lah jawabnya.

4 comments:

  1. Hehe..takpe...jgn nyesal....beli buku tambah ilmu...

    ReplyDelete
  2. asslmkm kak.. biasa la tu.. bdak2 kn.. dia klau dh minta bkn kisah mama ada duit ke x.. hihhi

    ReplyDelete
  3. hehe memang begitulah tiap kali keluar shopping. benda yang xde dalam perancangan pun akan terbeli sekali.samalah dengan Danial kat rumah ni hehe

    ReplyDelete
  4. Ini mama yang terlebih beli ke atau Danial ni? Sekali tengok macam buku Mama je yang lebih :)

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...