It's You!

Friday, July 16, 2010

Baby Boy Pulak

Salam,

Aritu aku ada wat n3 petua mendapatkan anak perempuan so ini pulak adalah sambungannya untuk mereka yang inginkan anak lelaki pulak. Bila tengah wat housekeeping mail-box baru nampak emel ni. Takpe..kita kongsi ya!

Amalan pemakanan di awal kehamilan

1. Banyakkan makanan laut dan juga daging


2. Banyakkan makanan yang berasid, kat sini maksudnya macam asam kot

3. Mengamalkan minuman kurang manis



Amalkan Surah Yusuf dan Maryam tetapi kali ni perbanyakkan bacaan Surah Yusuf.
Panggil baby dan usap perut dengan nama2 lelaki yang baik, contohnya Muhammad.
Sentiasalah berdoa kepada Allah

Satu lagi petua, kalau nak anak lelaki, berjimaklah ketika isteri kurang subur untuk mengimbangi kromosom XY lelaki dan XX perempuan. Bila kita kurang subur, kromosom XY dari sang suami akan lebih dari kromosom kita, insya Allah, melekat lah kromosom XY dalam rahim. (Belajar sains pulak ye!)

Itulah serba sedikit petua yang aku baca dan kongsi. Kita cuba la mana tahu rezeki dapat hero pulak. ^_^

10 comments:

  1. salam,
    masa ngandung dua hero tu saya tak suka semua makanan di atas, dapat hero jugak..

    kali ni.. saya cuma sukakan makanan yang manis.. harap2nya puteri..

    ReplyDelete
  2. erm bagus info ni.hehe.tak kesahla baby boy ke gurl.janji baby.huhu.tapi takde rezeki lagi.

    ReplyDelete
  3. cikgu isza ~ kita mencuba ^_^

    ReplyDelete
  4. farhana ~ ye..tawakal dan berusaha

    ReplyDelete
  5. yeyeyeyeye..... siok nya entry ni..
    iera duk harap ni... mintak² la dapat boboy.. hehehe

    tapi kalau rezeki nya gugurl...
    pun takpe....

    ReplyDelete
  6. wahh..
    petua untuk kawen nnti!!
    hehe

    ReplyDelete
  7. iera ~ iera nak baby boy ek..akak teringin nk gugurl hehe

    ReplyDelete
  8. de'din ~ hehe bila nak kawen tu?

    ReplyDelete
  9. fuh..ok..saya akan buat..errr...bini takde plak

    ReplyDelete
  10. errr... err... dni kene hold dulu tips ni...

    :D ---> tengah senyum3... akak jangan babap dni ;p

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...