It's You!

Tuesday, July 16, 2013

Dia Di Sana

Salam,

Setiap hari call kampung. Kalau mak tak angkat, saya call adik. Yana sihat dan ok-ok saja. Adik kata dia tak menangis pun kecuali bila dia nak main dengan kucing tapi kucingnya tak ada. Kat rumah mak dah tak bela kucing dah. Dulu memang ada dua tiga ekor. Yang Yana nak ajak main ni mesti kucing rumah makcik saya kat sebelah rumah. Biasalah...kucing kampung, kejap dia datang jalan rumah orang.

Mak pun rajin bawa dia jalan-jalan ke rumah mak-mak saudara di kampung. Biasalah, dalam kampung tu boleh dikatakan sebahagiannya saudara-mara juga cuma saudara dekat atau jauh. Rumah kami tu sebelah menyebelah semuanya saudara-mara. Lama dah mak tinggalkan kampung, waktu ni la dia nak catch up balik story mory orang kampung.

Ni satu gambar terbaru Yana di kampung. Saya ambil dari facebook dua pupu saya. Pagi tadi mak bawa Yana pi rumah mereka la ni. Sudahnya, saya suruh dia upload gambar2 Yana lagi. Tengok...anak tak kisah pun tinggal mak, mak yang teringat. Macam gitu agaknya mak saya rasa bila kami duduk jauh ek?


9 comments:

  1. budak2 mmg camtuh...ms sy dok spital 2 mlm, aidan dok umah jiran seharian..dia makin seronok ade kawan..tak sebut2 sgt pun mak..huhuh

    ReplyDelete
  2. Err... kat Johor ada bahulu kampung tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...dulu arwah Nya'ei aku buat baulu dan baulu gulung...sekarang tak ada la dah...

      Delete
  3. salam.comelnya Yana. wah mesti rindukan bila berjauhan dari anak huhu.

    ReplyDelete
  4. ni mesti ramai yg melayannya ida sampai lupa sekejap dia kat mama dan kembarnya..

    ReplyDelete
  5. alaaa... sayu pulak tgk gmbar yana tu kak. alhamdulillah dia sihat2 aje dgn neneknya ye.

    ReplyDelete
  6. bila anak dirumah,pening kepala melayan berbagai ragam mereka...bila berjauhan baru kita sedar yg kekecohan yg mereka buat itulah yg menyerikan hidup dan rumah kita sebenarnya..

    ReplyDelete
  7. Betul tu.. bila berjauhan dgn anak, kita yang risau lebih..yg anak OK je..pernah rasa situasi ni bila Pa'e duk dgn mak dulu2..:)

    ReplyDelete
  8. Itu lumrah hidup Knidaz.... anak memang tak kisah emak hehe...

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...