It's You!

Friday, October 11, 2013

FAmily Outing - Teater Oh Teater

Salam,

Lama nak cerita tentang outing kami ke Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara Pulau Pinang pada 28 September yang lepas. Kami datang memberi semangat kat Muhammad Danish yang terlibat dalam persembahan hari penutup Festival Teater Malaysia.

Hari Sabtu pagi tu Danish awal pagi dah keluar rumah, ada van dari JKKN yang ambil mereka di sekolah. Hari Sabtu tu ada raptai penuh kot. Kami bertolak dari rumah jam 6.30 petang. Solat di masjid dekat dengan Stadium Bandaraya Pulau Pinang dekat ngan Rope Walk. JKKN Pulau Pinang terletak dekat dengan tempat-tempat tersebut dan bersebelahan je dengan Rumah P. Ramlee.

Mula-mula sampai, pak guard tak bagi kami parking dalam kawasan JKKN, ok la...kami parking kat luar. Lepas tu, dia kata kalau tak ada pass tak boleh masuk dalam auditorium. Pulak dah..saya call cikgu pengiring Danish. Dia kata protokol sebab melibatkan VIP..takpelah..kami tunggu kat luar dulu.

Pukul 8.30 lebih semua tetamu dijemput masuk, kami pun dijemput masuk sebab tak ramai mana pun jemputan yang hadir. Malam tu sebenarnya malam penyampaian sijil dan hadiah kepada peserta/team yang menyertai Festival Teater Malaysia peringkat Pulau Pinang. Rupa-rupanya UiTM pun menghantar penyertaan. Acara malam tu ialah penyampaian sijil dan hadiah disulami dengan persembahan teater daripada artis JKKN dan group TBT (Tunas Budaya Tari Cemerlang). Danish jadi pari-pari...kalau tak silap yang ni diorang lakonkan semula teater popular...lupa plak tajuknya...Puteri Gunung Ledang kah?? Aiyo...hilang ingatan jap.

Seronok gak tengok persembahan teater. Yang seronok Yana dan Yani. Setiap kali orang ambil hadiah, Yana jerit "Yeay...yeay..." sambil tepuk tangan. It's a memorable outing with my families. Sebelum balik, kami singgah Nasi Kandar Deen di Jelutong untuk makan malam. Bedal je apa yang ada sebab dah lapar gila. Hehehe...

Itu je cerita kami di Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara.

Menunggu masa untuk masuk ke auditorium

Persembahan sejurus perasmian

Sang pari-pari

Gambar beramai-ramai selepas majlis tamat.

Mr Hubby dan BIL sibuk kutip belon untuk yana dan yani





4 comments:

  1. ehehhee...takpe lah..nti sambung cerita ye...di tunggu..cuba cool kan diri, jgn marah2 tau...:)

    ReplyDelete
  2. aci aje. sesuai pun dengan tajuk entry tu.

    ReplyDelete
  3. sy tak pernah lagi tgk teater depan2..hehe..
    geram la ngan si twin yang comel tu kak.. :)

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...