It's You!

Wednesday, October 2, 2013

Gelagat Si Kembar

Salam

Seperti yang saya cerita, Yana dan Yani sekarang saya hantar ke rumah pengasuh. Alhamdulillah, kami berjaya dapatkan pengasuh yang sama ketika kami hantar Danish dan Danial dulu. Selain sebab dah kenal dengan Mak Anjang ni, kami tahu bagaimana dia menjaga budak. Dia memang serasi dengan budak-budak kerana berpengalaman mnjaga budak dari anak dara lagi.

Dekat seminggu juga saya train diorang ke rumah pengasuh. Sedia maklum selama ni mereka dijaga oleh emak saya dan juga Mummy Yon dan Tok Ibu so diorang memang lambat mesra dengan orang yang tak dikenali.

Hari pertama, saya hantar jam 9 pagi dan tunggu sampai pukul 2 petang sebab diorang x bgi saya pi mana-mana. Hari kedua, saya mula hantar awal lagi...dalam 8 pagi dan tinggal mereka jam 10.30 pagi. Dengar mereka menangis tapi buat hati kering. Mak Anjang kata...kalau nak tinggal anak jangan dok fikir sangat tentang mereka...risau gila-gila..sebab diorang akan rasa dan jadi teringat kat kita juga. Hari kedua...pukul 5 petang saya ambil mereka. Alhamdulillah..ok pun cuma si Yani akan nangis suruh Tok Anjangnya call saya suruh ambil dia. Hehehe....

Hari ketiga saya hantar macam nak pi kerja. Keluar rumah jam 7.30 pagi...singgah beli kuih kat diorang...sampai umah Mak Anjang turunkan diorang letak beg semua...kiss dua-dua dan teru pergi. Catatan masa pun bagus so saya ble sampai ofis paling lambat 7.45 pagi.

Cuma tak tahan...hari Isnin la...sebab diorang dah cuti dok umah 2 hari so sangat susah nak pi umah Tok Anjang diorang. Macam-macam alasan diorang bgi sebagai contoh nak duduk umh ngan tok nani la...nak duduk umh tok ibu la..nak pi tempat keja mama la....huhu...tapi bila dah hantar dan jumpa kawan2....lupa dah semua tu...kalau ambil waktu petang tu ceria memanjang.

Yana pandai berkawan..mudah berkenalan dengan orang baru dan pandai bawa diri. Yani sombong sikit...lambat berkawan dan manja terlebih...sikit-sikit berbunyi nak pi kat mama la...nak dukung la. Tapi semuanya masih lago terkawal.

Itulah cerita mereka di rumah pengasuh. Alhamdulillah...lega banyak bila tahu mereka happy bersama kawqn-kawan.

4 comments:

  1. Harap2 lepas ni Yana & yani makin serasi dgn pengasuh mrk.. biasalah kan mula2, mgkn tak serasi lagi..lama2 nti OK..sama dgn Pa'e...:)

    ReplyDelete
  2. Danial and Danish are my nephews' name. siblings, not twins.

    ReplyDelete
  3. sama la dgn anak sy...hari isnin mmg mencabar...sb dah 2 hari duk umah kan.....

    tp ye la, dah duk ngn kawan2 tu ok je....

    ReplyDelete
  4. Suka sangat bila mereka dpt bersama dirumah pengasuh....Betul kata pengasuh tu kniedaz....nk tinggal anak ni kena hati kering!

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...