It's You!

Monday, July 15, 2013

Puasa & Terawih

Salam,

Diam tak diam dah 6 hari kita berpuasa. Alhamdulillah Danish dan Danial belum tuang puasa lagi. Bila dah sekolah ni, memang letih tetapi mereka sudah dapat menahan diri hingga ke petang. Kalau tahun lepas, Danial ada juga tuang sebab tak larat tapi setakat ni masih lagi bertahan, cuma semalam lepas berbuka Danial mengadu pening kepala. Habis nasi yang makan waktu buka dimuntahkan semula. Pagi ni dah ok nampaknya.



Solat sunat terawih pula kami hanya pergi hari Jumaat, Sabtu dan Ahad. Waktu cuti, kepala tak berat memikirkan kain baju di rumah tak berbasuh, berlipat, lantai rumah tidak dimop dan disapu. Lagi pula kami anak-beranak sampai rumah dah jam 7 malam. Mereka kemudian bergegas untuk mengaji. Lepas berbuka dan solat Maghrib, masing-masing sibuk dengan kerja sekolah, kerja rumah dan melayan si Yani. Waktu cuti je la kami dapat ke surau atau masjid. Kagum dengan ibu-ibu bekerja yang tidak tinggal terawih sebulan. Huhu...

Hari Sabtu kami pi terawih di Masjid Abdullah Fahim di Bertam. Masjidnya luas dan selesa. First time terawih di sini dan bawa Yani. Nasib baik dia behave walaupun berjalan tak henti-henti di depan kami. Huhu...takut juga mengganggu jemaah yang lain tapi insya Allah boleh bawa lagi ke sini.

Itu je nak cerita hari ni. Ada cerita lain nanti..kita wat kerja dulu ya. Daa!


3 comments:

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...