It's You!

Wednesday, August 21, 2013

Hari Ini Dalam Sejarah

Salam,


Memang betul punya hari ini dalam sejarah hidup. Sudah lama saya tak lewat bangun pagi. Biasanya, jam 5.15 pagi saya dah bangun sebab jam hp berbunyi. Dulu, bila bangun, saya akan kejutkan Danish dulu supaya dia mandi. Kalau saya tak iron baju lagi, saya akan iron baju waktu tu. Lepas Danish mandi, baru giliran saya pula. Kalau Mr Hubby tak hantar Danial, kami kena kejut Danial pula lepas tu. Danial kalau bangun pagi amat liat. Sepuluh kali kejut baru nak bangun. Kalau mood mama dia ni ok, kejutlah dengan lembut. Kalau mood dah ke laut, suara monster keluar la pagi-pagi.

Al-kisahnya pagi tadi dalam jam 4 lebih saya sedar Yani masuk bilik tidur ngan saya dan Yana. Dia tidur dengan abah dia dan yang lain-lain di ruang tamu. Biasalah...bilik ada banyak pun tak sorang pun suka tidur dalam bilik. Suka lepak tengok tv sampai tidur pun kat situ juga. Tak kisah, janji awal pagi dah bangun kemas semua bantal dan toto sebab mama diorang ni ada penyakit sakit mata tengok semua tu di pagi hari.

Ops..terlebih pulak cerita benda lain. Ok..waktu Yani masuk bilik saya macam sedar lah juga lepas tu dia boleh tergolek jatuh katil. Saya dengan mamai ni angkat dia bubuh kat tengah katil dengan Yana pastu tengok jam dan bumm...tidur balik. So dengan bestnya pagi tadi jam 6.15 baru bangun, itupun sebab Danish kejut kata dah pukul 6. Mesti ada yang kata 6.15 tu awal lagi tapi bagi saya itu dah sangat lambat sebab setiap hari saya keluar rumah jam 6.30 pagi, sampai sekolah 7 atau 7.10 pagi untuk hantar Danish dan Danial. Tak mau la diorang sampai lewat sangat ke sekolah.

Keluar rumah pagi tadi dah 6.50 pagi. Bila dah cerah, kereta adalah sangat banyak. Terpaksa bersaing dengan mereka menghantar anak ke sekolah. Ada 8 buah sekolah di sepanjang jalan ke tempat kerja so bayangkanlah sendiri. Sampai di tol, terus menuju ke lorong smart tag sebab Mr Hubby dah reload kad tapi bila lalu dia kata tiada smart tag. Mula la nak panik. Dah lah lambat.

Tengok cermin kat belakang berderet kereta menunggu. Alamak...mula lah nak gelabah. Undur kereta lepas tu try lagi sekali pun tak jadi. Undur lagi sekali, alamak silap undur nasib baik tak langgar tiang...huhu...mesti pemandu di belakang saya semua menyumpah seranah. Nasib baik masih boleh berlagak cool. Betulkan kedudukan kereta dan reverse dengan jayanya. Semua kereta di belakang dah ke lorong touch n go. Dah reverse baru staf tol tu datang tapi sebab dah berjaya reverse saya tukar ke lorong touch n go. Fuh..fuh...

Ok...Danish, next tol, kita guna touch n go. Satgi dia buat kata tiada smart tag tak ke haru. Nasib baik tak gelabah. Biasanya kalau menggelabah tu yang buat semua benda tak jadi tu. Lepas tol saya memecut la laju. Kesian kat Danish pulak nanti kena tulis nama padahal dia pengawas. Itu sebab saya tak suka keluar lambat ke tempat kerja. Rasa macam terkejar-kejar pulak. Nasib baik sempat hantar Danish, itupun terpaksa bersaing dengan banyak kereta parents lain di sekolah.

Bila dah lambat, malas nak terkejar-kejar, saya singgah isi minyak siap-siap. Sambil dengar lagu Metallica dalam radio tak putus-putus (malam ni ada Konsert Metallica kan?) Nasib baik saya bukan peminat kipas mati band ni, kalau tak saya duduk dalam kereta sampai kol 8.00 pagi dengar lagu je. Alhamdulillah, selamat sampai di UiTM jam 7.45 pagi. Kalau ikut rekod, itu adalah lewat bagi saya.

Next time, kalau dah terjaga awal, dia tak boleh sambung tidur. Kalau sambung, ginilah jadinya. Hehehehe...


Nota kaki : Mood menulis datang secara perlahan. Mood menjahit pun masih tak datang lagi. Order daripada pelanggan cilik sudah banyak. Kalau dah bercuti lama, selalu jadi macam ni kan? Oh ya...lagu Metallica yang saya tau cuma Nothing Else MAtter dan Enter Sandman kot..hehehe

5 comments:

  1. hahahaha.... pernah jadi macam tu juga kat Ain... memang kelam kabut... cuma tak de tol je....
    Lagu metalicca.... tak tau lah... mungkin pernah dengar tapi tak minat...

    ReplyDelete
  2. Betul tu Kniedaz kalau dah nak subuh terjaga dan tidur balik jawabnya dah nak siang baru jaga hehe....
    Yg tak bestnya bila dah lambat mulalah kelam kelibutkan

    ReplyDelete
  3. erm...sllu juga jd kat sy.. klu dah tersedar, pastu tido balik mmg akan terlewat lah jawabnya..hehe.. pastu jadilah kelam kabut...:)

    ReplyDelete
  4. Tahun ni 2 hero ekolah petang tahun depan dia org sekolah pagi tapi tak le sibuk sangat sebab sekolah jalan kaki pun sampai dekat sangat dengan rumah.

    ReplyDelete
  5. kalau bgn lewat dr kebiasaan mmg jd kelam kabut kan..semua nak kena rush

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...