It's You!

Monday, August 19, 2013

My BAd

Salam,

Adakah saya seorang yang takut hendak menyatakan pendapat, pandangan dan hak saya? Mr Hubby selalu marah sebab bila saya membeli sesuatu dan beratur, saya tak kisah kalau ada orang potong line saya. Sebenarnya saya tengok juga...kalau orang yang potong line tu tua, saya biarkan saja. Saya memang suka mengalah...macam...ala..buat apa gaduh-gaduh.

Tapi kadang-kadang, sikap saya tu akan memakan diri sendiri. Saya juga terlalu cepat setuju kalau orang minta tolong. Kadang-kadang keputusan saya itu mengubah jadual yang telah saya sendiri buat. Makanya, saya akan jadi bahan marah orang kesayangan saya.

Saya minta maaf. Saya jenis yang tak kisah sangat sebenarnya. Kalau dia minta tolong, mestilah dia berada dalam kesukaran dan memang perlukan bantuan. Mungkin macam orang mengambil kesempatan tapi inilah saya yang sebenar. Jadi bahan marah orang kesayangan memang dah lali. Sebab otak saya ni cepat betul setuju bila orang minta apa-apa. Bila kena marah mula la rasa menyesal sebab tak fikir panjang sebelum buat keputusan baru.

Itu kekurangan saya. Saya akan cuba perbaiki. Ada sesiapa yang ada perangai macam saya ni tak?


7 comments:

  1. saya pon camtu. selalu sangat orang potong line tapi tak berani nak tegur ataupon sound. pastu kalau shopping baju,selalu sangat beli barang lepastu balik rumah menyesal beli benda yang tak perlu pon. tak pikir panjang sebelum beli. huhu

    ReplyDelete
  2. ye le

    kadang hati kena sikit keras. kadang mulut kena kata no. orang amik kesempatan memang ramai kat dunia ni...

    ReplyDelete
  3. mudah tak kena pujuk dgn penjual insurans?

    ReplyDelete
  4. Kalau positif side mmg le bagus... mengalah, ramai org suka...tapi takut org ambik kesempatan le... Kadang2 tak pe kot.... ada kalanya kita kena melawan jugak kot hehe... Tak pe Allah lebih mengetahuikan....

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Hahaha....Ayub pun macam ni juga ke? Mmm...kita kena ubah la kot kan...supaya orang tak pijak kepala kita

      Delete
    2. Entahlah kak..tak sampai hati..huhuhuhu~!

      Delete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...