It's You!

Friday, August 30, 2013

Take For Granted

Salam

Dalam hidup ni...kita selalu terlupa nak ucap terima kasih atau beri penghargaan kat orang yang kita sayang...orang yang rapat dengan kita...kawan-kawan dan juga orang sekeliling kita.

Kadang kita berfikir, ala....dia kan ada selalu...xde hal la. Esok pun boleh jumpa...esok boleh tegur..esok boleh minta maaf..esok boleh ajak makan bla bla bla. Kita tak terfikir esok mungkin dia sudah tiada atau esok kita yang tiada atau esok tiada kesempatan untuk bertemu mata bersua muka.

Tiba-tiba rasa down. Sebab tu keluar entry macam ni. Kalau tak rasa hargai pun apa yang kita buat, sekurang-kurangnya jangan la melarang apa yang dia suka buat. Bila dia tak ada nanti, mungkin baru terasa..eh eh...napa yang ni tak siap lagi? napa benda ni tak berkemas and so on...and so on....

Hari ni saya masuk kerja selepas solat Jumaat so pagi ni lepas mengemas dapur dan ruang tamu, saya mulakan projek kawin mummy. Ari ni buat brooch simple utk family pengantin. Saya siapkan riben dan mummy tampal nama ahli family. Zaman sekarang ni, ada macam2 benda menarik untuk persiapan perkahwinan. Sediakan duit je...

Oklah....nak mengemas barang2 brooch ni. Stop dulu la. Dah dapat 10, ada lagi 20 kena siapkan. Insya Allah sempat siap. Daa!

3 comments:

  1. Hargailah orng2 dlm hidup kita selagi masih ade kan..

    ReplyDelete
  2. mmmg ramai juga org yg suka amek kesempatan sebegitu....klu kena pada rietta pown...mmg down la...

    chantek la brooch tu....suka rietta...

    ReplyDelete
  3. pujuk hati kita..
    orang tak pandang, DIA memandang..
    manusia memang mudah lupa, ida...

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...