It's You!

Thursday, December 5, 2013

Memori Musim Banjir

Salam,




Musim hujan,
Teringat zaman kanak-kanak
Kalau banjir kat kampung
Saya akan join sepupu-sepupu saya 
Buat "getek"
Tak tau apa itu "getek"?
Rakit yang dibuat daripada buluh atau batang pisang
Kalau takpun, kami berenang guna pelampung buah kelapa tua
Apa ada kisah ada cacing banyak dalam air
Atau ular melintas
Atau biawak berenang
Yang penting,
Waktu banjir, adalah hari main air
Dan makan dalam keadaan kaki basah
Macam gi piknik kat taman tema air gamaknya
Lauk paling best
Sardin
Oh, my favourite
Kenangan waktu banjir
My style..kampung style ^_^


6 comments:

  1. Seronok nya kenangan masa kecil..sy takde kenangan masa banjir..tapi suka sgt bila hujan..msti main air dgn kwn2. .:)

    ReplyDelete
  2. haah..dulu parit raja kan selalu banjir kan. banjir termenung!!

    ReplyDelete
  3. sardin masak campur kacang panjang. makan dengan nasi dan sambal kicap. wah, ngecer aku dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. campur kacang panjang? aku tak pernah buat pun..kacang panjang tu buat ulam sedap la..pastu bubuh cili padi banyak2 dalam sardin perghhhh...aku pulak yang ngences

      Delete
    2. aku tengok bersama mu tu la yang aku dapat idea tu. pastu buat. cili padi memang la tak boleh lupa. pastu makan dengan sambal kicap lagi. wah berasap telinga.


      sepanjang tulis komen ni kan dah berapa kali aku telan liur. hahaha

      Delete
  4. Kakak tak ada experience banjir tapi bab main pelampung dgn buah kelapa ada dlm nostalgia kakak tau:) Kami main di tali-air - best... sampai pucat-lebam-birat tangan dek lama berendam sampai sejuk..

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...