It's You!

Sunday, December 1, 2013

Potong

Salam,

Hari Sabtu pagi awal-awal bawa Yana dan Yana pi market. Nak beli sayur dan ikan untuk makan tengahari. Buat sayur lemak kubis ngan suhun dan tauhu, ikan cencaru sumbat, sambal belacan, ulam-ulam dan ikan temenung goreng. Adik ipar di Putrajaya balik dengan suaminya. Ahad diorang nak ke UUM konvo adik diorang.

Lepas makan tengahari saja ajak adik ipar g potong rambut. Dah lama tak potong, rambut dah panjang dan banyak gugur. Lagipun susah berambut panjang bila bertudung dan bekerja. Saya jenis mandi pagi mesti basahkan rambut so sangatlah seksa nak keringkan rambut saya yang tebal ni.

Mr Hubby bawa geng lelaki p gunting rambut kat kedai kegemaran dia dan suruh BIL hantar kami geng perempuan ke Pacific Perai...kedai kegemaran saya. Dalam setahun, dua kali je saya menggunting rambut. Kali ni nak gunting rambut Yana dan Yani juga. Punyalah susah nak ajak bergunting...saya start dulu..pastu SIL pastu dalam masa yang sama...masing2 cuba pujuk si kecil tu gunting. Mula2 takmau tapi bila abah dia kata sapa gunting rambut boleh beli mainan, Yana relahati gunting. Comel je tengok dia duduk keras kat kerusi.

Yani pulak nangis terjerit2 xmau potong rambut. Kami singgah kat kedai mainan beli mainan untuk mereka tapi Yani punya simpan dalam beg. Abah dia kata, kalau nak mainan kena gunting rambut dulu. Mula2 nangis takmau tapi bila nampak adik dia pegang mainan, terus nak gunting tapi dengan syarat tak mau guna hairdryer kat dia. Hahaha...lawak sungguh.

So, kami anak beranak dan ipar duai semua berambut baru. Lepas siap semua, kami singgah di Masjid Bagan Dalam untuk solat maghrib dan lepas tu pi makan Char kue tiau kat Sg Dua. Cadangnya nak pi Pesta Pulau Pinang tapi tak jadi sebab nampak jalan menuju ke jambatan dah sesak dengan kenderaan. Lain kali boleh pi lagi...tak pi pun takpe sebab dah selalu pi...hehe.

5 comments:

  1. Kau pernah tengok Nurse Jackie? kan rambut Jackie tu pendek giler kan? aku tengok dia la aku terpengaruh potong rambut pendek. dari rambut aku panjang lepas pinggang, terus aku potong pendek macam tu. hahahaha. havoc aa..

    ReplyDelete
  2. wah! macam jadi hari gunting rambut sedunia..hehe..
    makin comel lah budak2 ni gunting :):)

    ReplyDelete
  3. Alahai comey je tgk , TP nape muka moody Yana ;)

    ReplyDelete
  4. hari gunting rambut sedunia ni hehe.wah teringat plak pesta pulau pinang.dulu masa belajar kat USM selalu pi sana

    ReplyDelete
  5. Mmg comel tengok budak kecik kena potong rambut...
    oo takut hairdryer rupanya....

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...