It's You!

Saturday, December 8, 2012

Rules for a Perfect Life

Salam

Title : Rules for a Perfect Life
Author : Niamh Greene
Publisher : Penguin Books

Maggie Baxter seorang ejen hartanah yang diberhentikan kerja akibat ekonomi merudum. Sebelum itu dia telah berpisah dengan teman lelakinya walaupun dia tahu teman lelakinya memiliki segala yang wanita inginkan. Lebih memburukkan keadaan, dia terpaksa keluar daripada rumah sewanya.

Secara paksa, dia menerima tawaran teman baiknya untuk tinggal di sebuah rumah kecil yang disewa di kawasan pedalaman sementara teman baiknya itu berangkat k India untuk beberapa bulan.

Kedatangannya di perkampungan itu mendapat perhatian semua orang dan tanpa Maggie sedari, dia berbohong dengan semua orang tentang dirinya.  Semakin lama, pembohongannya semakin besar hinggalah satu insiden memaksanya berterus-terang.

Apa yang terjadi dengan hubungan Maggie dengan tuan rumahnya...bagaimana penerimaan penduduk kampung terhadap dirinya dan bagaimana dia berhadapan dengan orang-orang yang membencinya? Kalau nak tau, bacalah buku ni.

Secara peribadi, novel ni lebih kurang swperti novel-novel karya Sophie Kinsella...cara Greene menulis sangat santai dan lucu...kita boleh bayangkan apa yang diceritakan dengan mudah. Rating kalau nak bagi boleh bagi 8/10. Nice reading...


1 comment:

  1. bilalah masanya dapat terjah kedai buku yg besar sikit. kedai buku second pun dah ok rasanya.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...