It's You!

Monday, March 4, 2013

Sibuk Berteka-teki Kala Darurat?

Salam

Pagi ni saya sibuk la...tapi kesian blog saya tak berupdate. Ada cerita yang nak cerita tapi belum sempat nak tulis. Sekarang ni semua orang sibuk cerita pasal pencerobohan di Lahad Datu. Sedih juga dengar tentang pejuang-pejuang kita yang terkorban di sana. Sama-sama kita berdoa untuk kesejahteraan penduduk di sana dan pejuang-pejuang kita yang turun mempertahankan negara.

Sepatutnya waktu ni kita ketepikan tentang perbezaan fahaman dan bersama-sama menyokong dan berdoa untuk mereka di sana. Lepas tu sama-sama fikir, keganasan seperti inikah yang ingin kita terapkan dalam kehidupan kita selepas ini? Tepuk dada tanya selera..


Ok...saya tinggalkan kawan-kawan dengan teka-teki bergambar. Kalau terer, cuba teka, benda apakah di atas ini? Hadiah? Takde hadiah...saja suka-suka boleh?



17 comments:

  1. yaa... betul... ketepikan semuanya. Bersatu untuk negara

    ReplyDelete
  2. Apa bendanya tu yek.... Tak dapat nak teka... huhuhu

    ReplyDelete
  3. TAk Paham dengan pihak2 yg sibuk mempolitik kan isu di LAhad Datu.. kami yg mengalami nya di sini tak senang duduk..sentiasa berjaga2 setiap masa... doa kan lah rakyat Sabah agar sentiasa dlm lindungan nya! moga selepas ini tiada lagi nyawa yg akan terkorban..aminnn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..mereka tidak berada di tempat kejadian tapi cakap pung pang pung pang..moga-moga keadaan bertambah baik selepas ni

      Delete
  4. hurrrmmm apa ek...
    i teka glue glitter2 yg warna biru...

    ReplyDelete
  5. ball point kot..

    p/s moga kita semua dilindungi dari kejahatan manusia...

    ReplyDelete
  6. teruk kan! penduduk kt sana x aman, diorg ni semua lg nak politikkan kes ni. pttnya sama2 rasa gelisah bila ada yg ceroboh negara kita. x bersatu hati betul! esok esok kena kt batang hidung sendiri baru tahu!!! semoga rakyat di sana sentiasa dlm lindunganNya. amin...

    rasa2nya gambar tu ball point warna biru kot. tgk biru2 je tu. hehehe

    ReplyDelete
  7. hahaha... peneka bijak. ball point rupanya.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...