It's You!

Thursday, May 6, 2010

Mee Maggi Sedap Senang Dimasak Sedap Dimakan!

Salam,


Macam2 ada!!!


Pasta kan lagi best...ni lagi ada macam2 hehe (makaseh en google!)


Apa khabar korang? Harap semuanya sihatlah hendaknya. Pagi tadi ketika dalam perjalanan g ofis, aku terdengarlah topik pagi di HotFM tentang MAGGi. Sapa yang tak pernah makan maggi angkat tangan! Eh eh..ada gak rupanya. Pagi tadi topiknya kalau tak silap kenangan bersama maggi @ mi segera ni.
Nak tergelak jugak dengar cerita caller. Macam2 kenangan dengan maggi.

Akupun ada jugak kenangan bersama mee maggi. Biasalah, kenangan macam ni terjadi semasa kita duduk di hostel. Tapi aku punya kenangan taklah drastik mana. Maklumlah hostel aku bukan hostel sekolah tapi time aku di PUO (Politeknik Ungku Omar) dulu. So takdelah warden datang mai check ke hapa.


Biasalah maggi dimakan atas sebab2 : Poket dah rabak, Malas nak g kafeteria, Makanan di tengah malam, Makanan Diet?, Pemalas punya budak


Aku ngan room mate aku Dewi (budak n9..lama tak dengar berita ko Dewi, dah berapa orang agaknya anak ko?) selalunya akan masak air dalam cerek lektrik. Pastu bila dah masak kami tuang dalam mangkuk maggi kami. lepas tu kami berdua pun g la mandi manda. Korang bayangkanlah...kalau kami mandi terlebih lama maka kembang semangkuklah maggi kami tu. Tapi kami bedal jugak maggi tu dengan berselera..hehehe..


Sekarang ni Si Danish suka sangat maggi tapi aku jarang beli dah maggi. Makan maggi pun sebulan sekali je. Aku tukar beli spageti dan segala mak nenek pasta. Danish kalau makan maggi, sebungkus pun dia boleh habiskan.

Orang kata tak elok makan maggi pastu baru2 ni kata mee maggi tu ada lilin. Tapi korang katalah apapun, bagi orang yang hantu maggi ni dia bedal je walaupun tahu tak elok.


Pendapat aku, sekali sekala teringin tu tak salah la makan. Jangan hari2 udahler...Korang ada kenangan bersama maggi? Ceritalah sama..mesti best... (Kira macam tag ke ni?)
Hahaha...

17 comments:

  1. sedap jg kan klu sekali sekala makan maggi....kdg2 klu dah lama x maka mmg teringin...tp jgn selalu ler...karang botak kepala... :D

    ReplyDelete
  2. kalau kat rumah ain, stok maggi wajib ada....

    pulun taim takde benda nak makan tapi takde la selalu sangat....

    pernah jugak ain kasi kat anak2 makan tapi just sikit jer la.... itupun kasi mee tanpa kuah....

    pernah taim peknenkan danish mengidam nak makan maggie, dapat rasa sekali pun dah cukup puas hati....

    antara orang pompuan ngan orang lelaki kan, rasanya sapa paling terror masak maggi....

    lelaki lagik terror.... setuju tak??

    ReplyDelete
  3. ala chinese selalu makan instant mee ok je kan? ayat sedapkan hati hehe, nak makan tu makan je la tapi berpada2

    ReplyDelete
  4. ala chinese selalu makan instant mee ok je kan? ayat sedapkan hati hehe, nak makan tu makan je la tapi berpada2

    ReplyDelete
  5. mamamya ~ ye..makan sekali sekala xpe kot hehe

    ReplyDelete
  6. ain ~ mungkin betul tu ain..sebab masak maggi cincai je..hehe

    ReplyDelete
  7. adia ~ tu la...kalau nak makan tu apa2 pun ok saja..

    ReplyDelete
  8. nk selamat...maggie tu celur duluuuuuu...pastu baru masak ngan air cm besa..time celur tu lilin tu ilang la jugak sebanyak sedikit

    ReplyDelete
  9. hahah..xlma lg kna kmbali stia pd megi la coz nk msuk stdy blek..duit xda megi la jwb yer..hehhe

    ReplyDelete
  10. kalau maggi campur ngan telur sedap woo...esp telur kuning nya tak masak sangat

    kat opis selalu gak layan maggi..tapi orang yang masakkan. saya tukang makan je

    ReplyDelete
  11. hemy ~ selalu celur dulu kalau bg budak2 tu makan..tp kalau mama dia makan bedal ajala

    ReplyDelete
  12. mish lolipop ~ hehe biasatu waktu studi hehe

    ReplyDelete
  13. mummyshafie ~ kalau org masak kita tukang makan memang sedap

    ReplyDelete
  14. saya suke megi kari + telur.. uhh.. sodap

    ReplyDelete
  15. Hehehe saya pun suka makan maggie. Tapi kat sini ni susah sikit nak cari maggie. Ada pun tapi jauh. Rindu nya saya sama si maggie ni heheh.

    ReplyDelete
  16. SJB ~ mesti susah sikit di sana kalau teringin mau makan makanan malaysia...

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...