It's You!

Thursday, April 4, 2013

Books & Presents

Salam,

Perut sangat kenyang lepas makan nasi minyak dan kek. Kan ada jamuan perpisahan dan sambutan hari lahir staf library. Baru perasan, saya pun diraikan juga..hehehe...

Skang ni pun bos dan kawan-kawan masih lagi makan-makan sambil bersembang. Waktu macam ni la kami boleh melawak lebih kurang dengan bos-bos.

Minggu ni saya nak cerita pasal buku saja. Kalau cerita bab lain pun mesti ada selit pasal buku. Nak cerita Jumaat lepas saya balik awal sebab kena jaga kaunter ketika staf lelaki solat Jumaat. Sesiapa yang jaga kaunter waktu solat Jumaat (perempuan sahaja) boleh balik awal, 3.30petang. Mr Hubby call suruh saya singgah Carrefour sebab dia dan BIL bawa Danish dan Danial shopping buku dan alatulis. BIL nak habiskan baucer buku dia sebab dia dah habis study dah.

Macam-macam yang diorang ambil, dari pensel ke buku latihan dan buku cerita. Saya pun menyelit sama sebuah novel Bahasa Malaysia (terkejut juga sebab ambil novel BM sebab laaaaamaaa tak membeli). Baucer ada RM150 je, sekali kira-kira semua nak dekat RM250. Mr Hubby gelakkan kami tapi dia la yang kena tambah, hahaha.

Satu sedang dibaca, satu lagi masih ada atas rak buku di rumah.


Kami pecah dua kereta balik petang tu. Saya dan Mr Hubby naik "mini cooper" saya & BIL bawa Danish dan Danial. On the way balik, kami singgah di Sunway Carnival. Konon nak tengok-tengok minyak wangi untuk BIL sebab dia gaduh minyak wangi dia dah habis. Mr Hubby nak belikan untuk adik dia. Alih-alih, dia pula yang beli minyak wangi. Lepas tu, tanpa disangka saya pun dapat minyak wangi juga. Orang dah nak belikan kan...so terima je la. Hahaha...

Gambar ni dah masuk instagram lama. Lepas beli minyak wangi, kami makan kek sementara tunggu promoter minyak wangi tu rehat. Nak beli untuk BIL pulak.

Jalan-jalan nampak POPULAR tengah buat jualan buku. Macam-macam buku ada. Terjumpa Fifty Shades Darker yang saya cari dari bulan lepas. Hari tu cari kat POPULAR Megamall Prai dah habis stok, bila jumpa kali ni terus sambar. Mr Hubby pun dah tau wife dia ni mesti nak beli buku walaupun baru je beli buku tadi. Seronok juga sekali-sekala berjalan berdua. Hehehe....

Nota kaki : Insya Allah kalau tiada aral melintang saya dan Mr Hubby akan terbang. Ke mana tu nantilah cerita. Bila dah confirm. ^_^

5 comments:

  1. bestnyeee gi jualan buku.. anak no1 nani tengah mencari buku novel Merlin.. kalau jumpa sila kaborkan ye..

    ReplyDelete
  2. wah kak , bestnyer dating dgn husband.....lagi best nak melancong berdua ja.....saya nak jugak camtu, tp takdak org nak jaga anak....heheheheheh....

    yg novel BM di atas tu saya ada, dan dah selamat dibaca.....best....heheheh

    ReplyDelete
  3. kak selalu ambil kesempatan jalan ber2 masa anak g ngaji. duduk lepak2 minum teh tarik kedai mamak..

    p/s berhoneymoon ke :D))

    ReplyDelete
  4. amboi bestnyer dapat beli buku yang di carikan...
    rajinnyer membaca...

    ReplyDelete
  5. wahhh... sekali skala jln berdua mmg syok ye kak. nak2 dapat hadiah juga tu! lagi besttt...

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...