It's You!

Tuesday, May 28, 2013

Jakarta-Bandung Day 1

Salam,

Sampai di Jakarta jam 6.20 petang (5.20 petang waktu Jakarta). Kami pergi di bawah Rakyat Travel. Sampai di Soekarno Hatta Airport, kami disambut oleh tour agent kami di sana Pak Herman Arif. Orangnya sangat ramah.

Rumah Makan ni berada di Provinsi Banten, belum lagi sampai di Jakarta.

Makan semeja dengan big bos saya. Sebab lapar, habis licin semua pinggan hehe...

Kami dibawa makan malam sebelum bertolak ke Bandung. Pakej kami hari tu Jakarta-Bandung-Jakarta. Kami makan di Restoren Bukit Randu Bandara, Banten. Makanan ok. Perut kenyang, kami teruskan perjalanan ke Bandung melalui lebuhraya Cipularang yang memakan masa hampir 3 jam.

Pak Herman beritahu, jam di Jakarta amat teruk terutama sekali waktu hari bekerja. Apabila hari minggu, Jakarta akan jadi sedikit lengang kerana ramai penduduknya pulang ke kampung masing-masing. Ketika kami melalui jalan bertol, memang kami dapat saksikan jam yang luar biasa di jalan bandar. Bayangkan kalau keluar daripada pejabat jam 6 petang, jam 11 malam baru sampai ke rumah. Huhuhu...

Kami berhenti sebentar di kawasan RnR mereka. Tandasnya bersih dan dijaga rapi. Ada orang yang jaga. Kalau nak bagi duit pun boleh tak bagi pun tak apa. Waktu ni, saya dan Mr Hubby teringin nak minum kopi tapi memandangkan duit rupiah kami semua dalam note Rp100,000, kami tak jadi minum. Masih lagi keliru dengan tukaran..hahaha.

Kami tiba di hotel penginapan kami di Bandung, Hotel New Sanyrosa, Setiabudi lebih kurang jam 11malam . Hotelnya tak besar mana tapi sangat selesa. Sesuailah untuk kumpulan kami yang tujuan utamanya membeli-belah sebab bukan nak duduk terperap dalam biik hotel je kan.

Hari pertama memang sangat letih di perjalanan saja. Walaupun letih, saya rasa seronok sebab ini kali pertama saya menjejakkan kaki ke Jakarta dan Bandung so mata kena buka luas-luas, telinga kena dengar dan hati kena happy!

1. tak sabarnya nak membaca kisah seterusnya....

2. wah sis p jakarta tu..pakej sekali bndung plak..bestnya....

3. seronok baca n3 ni..dok berangan2 juga nak ke jakarta.. insyaAllah coming soon..hehe:)

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...