It's You!

Monday, May 20, 2013

The Last Vampire


Salam,

Lama tak tulis tentang buku. Bulan ni, saya slow sikit membaca sebab sibuk siapkan tempahan Car Charm dan keychain. Takla banyak mana tetapi, bagi saya yang hanya ada sedikit masa terluang nak berkraftangan ni, memadai la. Bolehlah buat belanja waktu takde duit.

Dah 20hb, saya baru habis membaca senaskah novel berjudul Manhattan karya Ronni Cooper. Kalau perasan, saya cuma baca novel kerana membaca bagi saya adalah satu terapi minda. Waktu membaca, otak saya sangat aktif berimaginasi dan sangat aktif. Waktu ni, kadang-kadang banyak idea tak kira tentang kraftangan, kehidupan, dan macam-macam lagi menjelma. Itu sebabnya agaknya, orang yang suka membaca ni nampak pendiam tetapi sebenarnya otaknya ligat berfikir dan berinteraksi. Weirdo? Entahlah...

Mula dengan yang ini

Ok..balik semula kepada tajuk asal. Saya juga suka mengulang baca buku-buku yang ada dalam simpanan saya. Saya sangat sayang koleksi novel atau buku yang ada. Yang paling saya sayang novel-novel Christopher Pike yang saya kumpul sejak tahun 1997, waktu belajar di Ungku Omar, Ipoh.

Ada satu dua yang saya tak ada, dan saya sedang cari. Sangat sayang sampai ada yang dah kembang kerana banjir di kampung dulu. Danish dan Danial tak suka cover buku-buku Christopher Pike sebab Pike adalah penulis cerita mistik, horror tapi mama tetap suka.

Minggu ni saya buat marathon baca karya Pike, The Last Vampire dari buku 1 sampai 6. Sambil tu nak cari beberapa novel Pike yang tak dapat saya beli dulu. Susah juga nak cari buku-buku Pike ni tapi baru-baru ni nampak banyak juga buku-buku ini dikeluarkan semula dengan cover yang lebih menarik. Harap-harap jumpa.



4 comments:

  1. membaca dan imajin tak dapat dipisahkan..

    kueh

    ReplyDelete
  2. rajin betoiler membacanyerkan..

    ReplyDelete
  3. OKje tak suka baca Novel Kniedaz....

    ReplyDelete
  4. suka baca historical fiction. pernah baca 'The Book Thief' tak?!

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...