It's You!

Monday, April 6, 2009

Obsession


Title : Obsession
Author : Jonathan Kellerman
Date Read : March 2009
Genre : Thriller, Investigation

Obsession mengisahkan seorang gadis bernama Tanya yang kematian makcik akibat penyakit kanser. Sebelum menghembuskan nafas terakhirnya, Patty Begelow telah membuat satu pengakuan tentang suatu pembunuhan yang berlaku di kawsan kediaman mereka.

Tanya Begelow menghubungi Doktor Delaware yang pernah merawatnya ketika kecil untuk mendapatkan bantuan. Semasa hidupnya Patty Begelow merupakan seorang jururawat yang dedikasi dan sering berpindah randah. Delaware meminta bantuan rakan sekerjanya seorang Detektif, Milo Sturgis untuk menyiasat sebarang kegiatan jenayah yang berlaku di kawsan kediaman Patty untuk mengungkai misteri yang ditinggalkan oleh Patty.

Penemuan mayat salah seorang penghuni di kejiranan Patty sejurus selepas Milo dan Delaware menyoal siasatnya menjadikan mereka berasa syak dan melanjutkan siasatan berkaitan Patty dan kehidupan silamnya.

Nota : Novel ni slow sikit nak baca sebab banyak dialog dan penerangan tentang sesuatu benda tu dibuat dengan panjang dan jelas. Amik masa yang lebih nak baca. Tapi at the end of the book, pace dia laju sikit..overall boleh baca kalau suka tp bg aku ia meleret sikit. Enjoy tapi kalau ikut hati tak mau abiskan tapi not my type to read something half way...hehehehe...

1 comment:

  1. kniedaz...
    sama umur ropanya..b4 ni panggil akak..ekekekekke...

    novel melayu 'akak' baca tak?

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...