It's You!

Tuesday, February 2, 2010

Akibat bubuh nama anak panjang2...


Kalau bercakap mengalahkan murai...tak berhenti2..huhu

"Dah berapa kali mama tunjuk? Asyik kena ulang jer" aku merungut sambil pegang rotan (aku memang garang!)
"Lepas huruf 'a' tu huruf apa?" Danial terkelip2 pandang muka aku sambil tersengih2. "Nombor 'h'" dia kata dengan selambanya
"Bukan 'nombor' tapi huruf! Tiap2 hari tulis pun tak ingat lagi ke? Itu huruf 'n' bukan 'h'..dia takde batang mcm 'h'"

Maka terkulat2 la Danial menulis namanya di muka surat bawah buku latihan dia.
Kat Tadika Danial tu, cikgu biasakan murid2 tulis nama di setiap muka surat buku latihan yang diorang wat. Dengan cara tu, budak2 ni terbiasa n lama2 tau nak tulis nama sendiri. Masalahnya nama Danial panjang sangat, Muhammad Danial Syahmi bin Mohd Khairul Nizam. Tak larat aku nak ul
ang ngajar..huhu


Bila wat keje sekolah, terkulat2 plak..

Note : pengajarannya, janganlah buh nama anak panjang2..hehe

15 comments:

  1. ehehe mak pak yg bagi nama panjang2...mak pak juga la yg kena bersabar...nak sedap punye pasal kan....asha pun sama je....jenuh mereka nak exam nanti...

    ReplyDelete
  2. aSHa : betul tu..kita la yg gatai buh nama panjang skang nak merungut plak..sendiri kena tanggung la..hehe

    ReplyDelete
  3. nanti saya nak bagi nama pendek2. senang. ringkas. padat.

    ReplyDelete
  4. saya nak bagi nama anak saya ADAM jer.cukup.ringkas,padat dan sedap..:)

    ReplyDelete
  5. cahaya : bagus tu cahaya...buh nama panjang pun panggil pendek je..

    SJB : betul tu, kesian dia..hehe

    @xiM : Sedap nama Adam tu tapi...ble tu? heheh

    ReplyDelete
  6. SALAM..
    BETUL TU,.NANI DULU IGT NK ISI NAMA NUR AZWA JE..(CAHAYA SIJELITA) TAPI ABAHNYA LA YANG KONON NK IKUTKAN SGT KETURUNAN DIA YG NAMA PJG2..DAH LA TU..SIAP ADA TEMA 'SHA' PULAK KAT DEPAN...DAH JADI NURISH SHAZANA AZWA BINTI MOHD SHAZRUL AIMI..NASIB BADAN LA..

    ReplyDelete
  7. nsazwa : tula..sian anak kita..huhu

    ReplyDelete
  8. ekekeke..sabar jerlah. sedap nama dia

    ReplyDelete
  9. lily ; hehe..thanks...seronok dgr dia sebut 'my name is Muhammad Danial Syahmi bin Mohd Khairul Nizam' laju2..kelakar plak..

    ReplyDelete
  10. oohh.. cikgu ke ni? salam kenal :)

    tq sudi folo ceritakosong :D

    sian anak2 nama panjang ek. baby w tu namanya ringkas jer ;)

    ReplyDelete
  11. akak nama penuh saya:

    mohd faisal admar hafiz bin md radzi

    ok tak? :)

    ReplyDelete
  12. Mak su : xlah saya bukan cikgu..cikugu kat umah je..hehe

    Faisal : Mak aihh!! Panjangnye nama..leh la Danial geng ngan Faisal..hehe

    ReplyDelete
  13. nama pjg tu buka parents die gk yg kasi ke kak??? :p ala lelama die bese la tu...br2 ne jenak blaja..:)

    ReplyDelete
  14. wahidah ; haha..betul tu mak bapak dia la yg gatal buh nama panjang..xpela, skang ni nmpak dia dah ok dah..^_^

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...