It's You!

Tuesday, February 23, 2010

The day u left us, u left us with lots of love & memories


Kami satu family time adik bongsu kawen

Terbaca satu emel daripada teman tentang surat terbuka seorang anak kepada ibunya yang telah meninggal dunia. Teringat pada arwah abah...

Abah garang tapi bertempat..

teringat selalu kena sebat ngan tali pinggang sebab main hujan. Kalau tak dengar kata atau dia geram, dia simbah kami dengan air je. Seingat aku, selain sebat, dia tak penah pukul kami dengan lain2 material : just tali pinggang & air.


Abah sayang anak2nya
ingat lagi...
dulu kami taklah mewah (sekarang kalau Danish & Danial nak apa2 selagi boleh kami akan tunaikan). Pernah kami nak sambut birthday adik bongsu yang jatuh satu bulan dengan arwah abah, kami masak macam2 untuk majlis tu tapi takde kek. Abah g pekan naik moto Honda merah dia beli kek span. Walaupun bukan kek besday macam zaman sekarang tp sebab adik nak kek dia sanggup g beli kek tu...(bila ingat yg ni mesti nak nangis huhu..)


Abah pemurah
Bila dapat wet lebih, dia mesti bawak kami nek keta Datsun Putihnya g pekan makan sate atau g jalan2 kat pantai sambil berkelah (mak akan masak makanan n kami makan kat tepi pantai)


kla..takleh taip lagi sebab rasa nak nangis plak...emosional plak arini..huhu..anyway we always love u abah, semoga abah tenang di sana, amin.

17 comments:

  1. I pun rasa sedih baca N3 u ni. Sorry about your dad.

    ReplyDelete
  2. SJB ~ It's ok...sometimes we tend to remember all the saddest thing in our lives but then it's also the sweetest thing we ever had..^_^

    ReplyDelete
  3. sedih la...aku teringat 1 kisah yang mak aku cite semalam, sedih...kalo aku mampu taip, nnt aku entrykan...

    ReplyDelete
  4. sedeh nyer n3 nieh...paling sedeh part yg abah sayung anak2 tuh....iskiskisks

    ReplyDelete
  5. ibuelish ~ kalau ingat pasal kek, mesti ingat arwah abah...kalau dia ada lagi insya Allah kami sambut besday dia tiap2 tahun dgn meriah..huhu...

    ReplyDelete
  6. salam ziarah
    sedih laa baca entry ni.Alfatihah untuk abah saudari..
    erm part abah garang tapi bertempat tu mengingatkan satu insiden baru2 ni..sedih dan terharu dgn abah saya...

    ReplyDelete
  7. bila mengingati masa dulu2 mmg rasa sedih.
    zaman muda ayah k.zue pun garang juga tapi bila dah tua2 gini dgn cucu yg nakal...dia saja je.. x ada rasa nak marah2.

    ReplyDelete
  8. aujinz ~ al-fatihah

    qaseh ~ thanks for visiting...

    zue ~ biasanya mmg mcm tu..kalah ngan cucu

    ReplyDelete
  9. dulu saya benci sgt abah. garang. benci. sangat.

    skrng dah lain. saya dah dewasa. abah pun dah tak marah2.

    :)

    p/s: kalau saya ada anak, saya tak akan marah dia. sebab kesannya boleh tahan sampai dewasa.

    ReplyDelete
  10. I am so scared to read this.. Takut kehilangan org tersayang...

    Kita kecil2 pun selalu kena tali pinggang jugak... LOL!!! Nakal betul kita kecil2 tau... hehehehhe... terutama aku... ahaks..... ^_^

    ReplyDelete
  11. faisal ~ akak xdela benci cuma marah je kalau time kena libas tali pinggang..tp sebab salah sendiri terima je la..huhu
    bukan takleh marah langsung kalau ada anak tapi kena berpada-pada..

    cik epal ~ kite pun sedih bila ingat..huhu

    ReplyDelete
  12. mak su ~ al fatihah

    cath ~ mmm...masa kecil mmg nakal, semua org mesti pernah nakal..its a part of our memories..^_^

    ReplyDelete
  13. sedihnya baca entry ni. be strong dear

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...