It's You!

Thursday, March 28, 2013

Please Be Responsible!



Salam,

On the way balik dari Kelantan hari tu, kami saksikan satu insiden. Lepas berhenti sekejap kat hentian Titiwangsa tu, kami pun menuruni bukit dengan hati-hati. Tak lama kemudian tengok jalan di depan kami penuh asap. Sampai tak nampak jalan pulak. Kami dah cuak juga...ada kemalangan ke apa?



Rupa-rupanya ada kebakaran di tepi jaln. Cuaca memang panas dan kering. Ada jerebu juga. Sebab itu api yang marak tu cepat merebak. Mr Hubby dah bising-bising. Dia kata ni mesti orang hisap rokok buang puntung rokok di tepi jalan. Jatuh pulak kat atas rumput kering, maka terbakarlah.

Waktu kami lalu tu ada dua ahli bomba di seberang jalan. Mungkin diorang tengah pantau api tu. Nampaknya macam dah nak merebak ke tempat lain.

Sebenarnya cuma nak kongsi pendapat. Mungkin kalau dah tak boleh tahan sangat nak merokok, silalah berhenti. Atau kalau dah merokok dalam kereta, kamu tonyohlah puntung rokok tu kat tangan dulu (hahaha). Kalau jadi macam hal di atas, bukan ke menyusahkan orang lain?

Kadang-kadang ada pemandu merokok yang membuang puntung rokok sebarangan di jalan yang ada pejalan kaki. Kalau kena kat orang di luar kan ke naya? Kenalah beringat dalam melakukan apa jua perkara.

No comments:

Post a Comment

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...