It's You!

Thursday, November 21, 2013

Macam Sedap Je..Macam Best Je..Macam Senang Je...

Salam,

Awal pagi tetiba teringin nak baca Majalah Pilihan Rektor pulak. Kat library, ada satu sudut yang menempatkan majalah-majalah pilihan Rektor Kampus untuk bacaan umum. Ada banyak majalah luar negara yang tuan rektor pilih. Kebanyakkannya adalah majalah-majalah berkisar tentang perkara yang beliau suka seperti fotografi, sains/angkasaraya, kesihatan, kejuruteraan.

Ambil satu majalah, Good Food dan jumpa resepi simple tapi nampak sedap ni. Nak la share ngan semua. Mana tau ada yang nak buat. Saya dah google 'chorizo' tu dan ianya ialah sosej yang dibuat daripada daging khinzir so kita boleh ganti dengan sosej yang halal dimakan ye. Saya suka cari resepi barat sebab resepi diorang simple je dan boleh disediakan dalam masa yang singkat tapi macam sedap..hehehe. Lepas tu, pandai-pandailah kita 'substitute' bahan yang kita tak boleh makan dengan apa yang boleh. Tak salah kan?

Spanish Egg With Sausages

bbcgoodfood.com


Ingredients:

Baby potatoes
Onion
Capsicum
Sausages
Egg

  1. Steam the potatoes for 15-20 mins or until cooked.
  2. Heat 1 tbsp oil in a non-stick pan. Add the onions and peppers, then cook for about 10 mins until soft. Push the peppers to the side of the pan and add the sausages, sizzling until cooked though and releasing its oils. Transfer to a plate.
  3. Once cool enough, halve the potatoes. Heat 1 tbsp oil in another non-stick pan and tip in the spuds. Fry for about 10 mins until golden and beginning to crisp. Stir in the onion mix, heat through and season.
  4. Meanwhile, in the onion pan, fry the eggs to your liking. Place them on top of everything, allowing 1 egg per person.

11 comments:

  1. nampak sedap n mudah tuh nak buatnyer..

    ReplyDelete
  2. Cepat, ringkas dan sedap..
    Anak-anak suka kalau macam ini.

    ReplyDelete
  3. wahhh...nampak sedap btl lah...
    erm! sy & hubby plak suka tgk channnel 703 tu,..mmg masakan barat ni simple2 kan.. tp mmg sedapp:)

    ReplyDelete
  4. Mmg teruja kalu tgk maknan sedap2 , mcm saya tgh gile membakor hihi

    ReplyDelete
  5. Sedap jugak ni Kniedaz makan sesorang haha....senang je nak buatnya tukan...

    ReplyDelete
  6. memang kelakar sangat la kan kalau jujur orang nya yang menyediakan ikut resepi mengkhinzir buta dengan memasukkan daging khinzir di dalam nya. hahaha.

    ReplyDelete
  7. Sib baik oink2 tu mmg dh pasti haram kan...harap xre yg lurus pi beli bagus jgk boleh kita tukar2 resepi

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...