It's You!

Friday, May 28, 2010

Cerita Bawah Sink Pulak

Gambar ehsan google..


Salam,

Apa yang korang simpan di bawah sinki? Kalau kat umah aku bawah sinki tu ada ruang yang sangat luas. So, aku bubuh periuk belanga di situ. Oleh sebab kabinet baru tu ada pintu, so terlindunglah segala periuk2ku dari pandangan mata orang.

Selain dari itu, ada satu ruang aku simpan segala bahan2 pencuci. Sebab ia jauh tersorok daripada pandangan dan capaian anak2 aku so aku kira selamatlah.


Dalam majalah yang aku baca ni, dia tunjukkan beberapa tips untuk "declutter" bawah sink kita. Paling mudah dengan menggunakan beberapa
bekas plastik untuk menyimpan peralatan mencuci dan bahan2 pencuci atau apa2 saja yang korang nak simpan di bawah sinki tu. Tujuan menggunakan bekas plastik kerana di bawah sink mungkin keadaannya lembab so taklah berkarat.

Oleh itu, rajin-rajinlah mengemas bawah sink rumah kita. Kalau kemas kan seronok kita tengok. Nak cari barang pun senang.

Note : Tak suka orang yang dah amik barang tapi tak reti nak simpan balik di tempatnya. Boleh buat aku "bebai" seharian.

12 comments:

  1. >>___<<


    wa g dapur carik makanan je
    ehkekekkekee ...:)
    yeah, safety first!

    ReplyDelete
  2. bwah sinki uma, mak sorok sgale kuali yg besa2 gabak tu.. sbb ade pintu, so ppl will not see it. cam tuan tanah ni la.. hahaha ;DD
    yg gmba kat ehsan google tu.. cantik siot bwh sinki die.. hahaa

    ReplyDelete
  3. jgn bebai2.. tarak baek juga.. hehe...

    jaga2 !! ada tikus bawah sinki !!
    hehe gurau jer.. sori2.. =)

    ReplyDelete
  4. Di bawah sink saya tu, ada tempat sampah dan sabun cuci piring saja hehehe.

    ReplyDelete
  5. frodo ~ hehe..jadi org pompuan kena lebih dr cari makan je kalau g dapur :)

    ReplyDelete
  6. aainaa ~ hehe..samala ngan kita..bawah sink tu ada kuali n periuk

    ReplyDelete
  7. roronoa zoro ~ hehe..tapi kalau bersepah rumah takble elak mesti bebai...

    bawah sinki takde tikus la..hehe

    ReplyDelete
  8. SJB ~ hehe..lain rumah lain yang diorang bubuh di bawah sinki

    ReplyDelete
  9. mr penyubiru ~ kena check apa ada bawah sinki takut 'benda' laen plak menumpang..hehe

    ReplyDelete
  10. teringat pulak dulu form 3 kot masa subjek KH kna repair paip singki kat skolah. amazingly kita paling cepat tukar banding kawan2 hehe.

    eh silap topic ke?

    ReplyDelete
  11. adia ~ hehe..tak silap..ada gak pasal sinki tu hehehe

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...