It's You!

Tuesday, March 4, 2014

Panas & Jerebu

Salam,

Musim kemarau dan jerebu yang membuatkan semua orang tak selesa dan mudah sakit. Alhamdulillah, saya masih ok walaupun ada masa mata dan tekak perit. Kena banyak minum air masak la jawabnya. Saya pula jenis yang jarang minum air masak, atau lebih senang memang jarang minum air. Selalunya minum air segelas dua je sehari tapi sekarang ni, kenalah rajinkan diri minum air masak.

Cuma nak share sedikit info tentang musim panas ni. HArap-harap dapat membantu kita memahami tentang cuaca kita sekarang ni. Kalau boleh, waktu panas macam ni, tak mau keluar dari rumah atau ofis. Saya kerap sakit kepala apabila berada di tempat panas lama-lama. Mungkin sebab dari tempat panas ke tempat sejuk membuatkan kepala pun jadi sakit.

Apa-apapun, semoga kita menjaga kesihatan diri di musim-musim kemarau dan jerebu ni.


7 comments:

  1. Info yg bermanfaat Kniedaz.... tq sharing :)

    ReplyDelete
  2. lebih kurang mcm demam panas la ek...

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas info menarik dan sangat berguna ini.. :)

    ReplyDelete
  4. jaga diri ye sis....
    i pun jarang minum air tapi now cam kena paksa diri gak...
    kat anak2 pandai lak i bebel2 make sure dorang minum hehehehehe...

    ReplyDelete
  5. sypun jenis kurang minum air. kdg2 ingt pun nk minum... skrg ni hidu udara pun bau asap..huhu

    ReplyDelete
  6. terbayang saya kalau panas kat penang tu...mmg terik betul...:P

    ReplyDelete
  7. aku ni tekak dah rasa perit dan kering. minum air je mesti.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...