It's You!

Saturday, October 13, 2012

Jom Kemas-kemas!

Salam Sabtu,

Cuti-cuti ni kawan2 pergi ke mana? Hari ni tak tau nak ke mana. Mungkin duduk melepak di rumah dengan anak2 dan adik2...masak2 lepas tu tengok tv. Kalau tak pun, kemas apa-apa yang patut kat rumah ni.

Macam nak mengemas almari baju Yani dan Yana tapi tengoklah kepada tahap kerajinan saya. Si kecil berdua tu dah pandai buka almari baju diorang. Lepas tu mula la ambil baju dan seluar diorang lepas tu masing2 menyarung dua tiga helai seluar....huhu..

Ok la...ni ada beberapa idea kalau korang nak mengemas-ngemas hujung minggu ni hehehe...yang ni istimewa kalau korang nak kemas alat2 mekap korang yang bersepah-sepah tu. Macam saya tak la banyak alat mekap..tu pun kalau letak rendah-rendah Yani dan Yana sibuk nak pakai..


1. Gunakan tray kuih korang yang tak guna untuk organize alatan mekap kamu. Barulah atas meja tak semak tapi kenalah displin juga. Takut seminggu je tahan letak atas tray lepas tu bersepah entah ke mana..hhehe...


2. Gunakan magnetic board untuk letak semua alatan korang. Make sure semua barangan korang dilekatkan magnet..barulah melekat kan. Saya suka idea ni..nampak kreatif kan?


3. Gantung jewelery box korang dan tukarkannya menjadi kotak mekap. Biasanya benda2 yang bergantung ni mengurangkan kesesakan di meja solek.


4. Bubuh compartment tambahan di pintu almari ubat korang. Macam dapat save space je..


Nota kaki : Sebenarnya macamana kita kemas sekalipun kalau kita tak ajar diri kita untuk berdisplin tak jadi juga. Disiplin yang saya maksudkan, make sure kita letak balik barang yang kita dah ambil/guna ke tempatnya semula. Mana ambil, kat situ jugalah kita letak balik. Barulah tersusun dan kemas. Jangan la main campak sana sini...tu yang buat serabut mata dan kepala ^_^

1 comment:

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...