It's You!

Tuesday, July 13, 2010

How It's Made

Salam,

Hari ni tak sempat post n3 waktu pagi sebab dah start kerja petang sekali seminggu. Hari ni, turn aku pulak. Pagi tadi sibuk mengemas umah..pastu layan AFC dan AXN.


Ni curi masa jap untuk post n3 sebelum sambung sikit lagi kerja. Nak sembang apa? Mmmm..nak share kat korang satu rancangan yang best dan berguna sekali...Rancangan ni dinamakan How It's Made..dalam tv kat Discovery Channel, Astro. Tapi rasanya kalau cari dalam youtube pun leh jumpa.

Rancangan ni best sebab dia tunjukkan macamana barang2 harian yang selalu kita gunakan dibuat. Aku punyalah seronok tengok siri dia sampai tak bagi Danish & Danial tukar channel. Selalunya, aku paksa diorang tengok juga tapi kenalah rajin explain kat diorang balik.

Kalau nak privasi, aku tengok kat tempat kerja. Kat sini kami ada web khas yang memuatkan pelbagai dokumentari termasuk How It's Made ni untuk tatapan student dan staf. Sesapa yang nak muat turun atau menonton sesuatu dokumentari cuma perlu sign in dan search je apa korang nak. Yang ni memang aku suka sangat..sebab macam2 benda leh kita pelajari dengan hanya menonton.. Real best...

K la..nanti korang carilah ye...sapa rajin tengoklah..best!

8 comments:

  1. kadang2 tengok juga.
    menarik.
    tapi lebih minat modern marvel.
    di history channel.

    ReplyDelete
  2. nizamsani ~ modern marvel? tak pernah tengok rasanya..nanti saya try tgk juga ^_^

    ReplyDelete
  3. hans ~ best hans..cuba try test tengok hehehe

    ReplyDelete
  4. Kat sini ada show ni. Ya, saya pun suka tengok. Best kan?.

    ReplyDelete
  5. SJB ~ Best...i suka tengok..kadang2 kita tak tahu pun macamana mereka buat benda2 tu tapi bila dah tengok rancangan ni baru tau..hehe

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...