It's You!

Tuesday, October 16, 2012

Saya Yana!

Salam petang Selasa,

Aritu mama ada tulis pasal kakak saya Yani. Hari ni, giliran saya pula bercerita tentang diri saya, Nur Dayana Hayfa.

Saya dilahirkan pada 18hb Februari 2011 jam 9.11 pagi selepas kakak saya keluar jam 9.08 pagi. Saya keluar ikut tingkap sebab doktor kata agak berisiko kalau keluar ikut pintu tapi boleh je. Oleh kerana mama saya takut, mama saya pilih ceaser.

Saya kecil sedikit daripada kakak. Kalau kakak berambut lebat, rambut saya pulak halus dan sikit je. Boleh dikatakan kakak sudah mengambil banyak zat saya waktu dalam perut. Tapi saya tau, mama sayang kami sama je.

Walaupun saya kecil dan nampak lembut tapi sebenarnya saya lebih gangster dari kakak saya. Kalau lawan dengan kakak, anytime saya boleh menang. Saya suka menyanyi, menari dan menonton televisyen. Tapi bila ada orang perhatikan saya menyanyi atau menari, saya akan jadi malu dan automatik saya nak pukul orang yang perhati saya. Ganas kan? Hehehe...

Saya suka makan. Bagilah apa-apa, saya akan makan. Sekarang saya suka kacau mama, abah, tok dan mami waktu diorang makan. Saya suka duduk atas kerusi juga. Saya nak makan dengan diorang.

Sekarang saya dah satu tahun lapan bulan. Gigi saya pun dah banyak..kadang-kadang saya gigit kakak saya. Saya geram tengok tangan dia yang montok..hehehe...tak lama lagi, saya pun akan jadi montok sebab saya makan banyak.


Waktu usia saya 5 hari, baru balik rumah

Satu bulan

Okla...aunty dan uncle semua tengoklah gambar-gambar saya ni. Comel tak saya? Ramai orang kata muka saya macam muka mama. Tok Madah pun kata muka saya macam muka mama masa mama kecil dulu. Okla..bye..nanti kita jumpa lagi ya!



Bulat tak mata saya?

garang tak saya?





Sekarang saya dah besar...  ^_^


6 comments:

  1. comelnya yana! suka sgt tgk sume gmbrnya dari baby sampai dah besar ni. kejap je dah nak 2 thn ye kak~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Izan...sekejap je nak dua tahun...bila dah besar lain pulak ragamnya hehe

      Delete
  2. cutenya yana.. comel sangat.. saya pregnant twins sekarang, baru 4 bulan lebih, scan x nampak lagi boy ke girl..

    best tengok gelagat yana n yani cmtu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena bersedia mental dan fizikal..hehe...nanti boleh belajar macamana nak breastfeed serentak dan macamana nak coop kalau diorang meragam. Kena banyak sabar tapi memang seronok ^_^

      Delete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...