It's You!

Tuesday, February 11, 2014

Hug and Kisses

Salam,

A morning hug and kisses

Sekarang, setiap pagi sudah menjadi rutin saya untuk memeluk anak-anak sebelum ke tempat kerja. Kalau Yana dan Yani memanglah selalu sebab budak comel berdua tu kan manja, suka sangat minta peluk, minta kiss dan Yana suka minta kiss i love u. Nak tau kiss i love u tu apa? Kiss kat mulut...huhu..

Setiap pagi sebelum Danish ke sekolah pun dia akan salam saya dan lepas tu saya tambah sesi memeluk dan nasihat pendek. Mula-mula dulu dia malu-malu bila saya peluk dia, sekarang, dia pula yang tertunggu-tunggu. Lepas salam cium tangan, dia dah tersengih-sengih minta peluk. Hahaha....

Saya jumpa info ni kat dalam blog Kemanisan Dunia, saya share di sini ya...

♥ Sentuhan dari orang yang kita sayangi akan meningkatkan jumlah hemoglobin di dalam darah. Hemoglobin merupakan salah satu bahagian dari tubuh yang membawa oksigen ke seluruh tubuh, termasuk jantung dan otak. Apabila jumlah hemoglobin semakin banyak di dalam tubuh melalui sentuhan seperti pelukan dari seorang Ibu kepada anak, ianya akan mempercepatkan proses penyembuhan kepada anak ketika sakit. 


♥ 4 kali pelukan akan mengurangkan tahap tekanan, 8 kali pelukan akan memberi kestabilan emosi dan 12 kali pelukan akan membantu perkembangan psikologi seseorang.


So, lepas ni, kena lebih la memeluk insan-insan tersayang. Semoga kasih sayang bertambah dan hubungan semakin erat. ^_^




3 comments:

  1. Dengan nephews aku memang selalu hugs and kisses, tapi kalau dengan orang dewasa, eh kureng la sket. Janggal pulak rasanya. Hahaha.

    ReplyDelete
  2. Kakak dah lama amalkan sejak mula dapat anak pertama Fida. Maklumlah tunggu nak dapat anak sikit punya susah. Sekarang anak dara kakak dah 18 tahun pun kakak masih cium dan peluk lagi. Apa lagi yg di rumah ni balik sekolah busuk-busuk pun dia dulu peluk dan cium kakak. Kalau dah biasa mesti akan jadi janggal bila tak buat.

    So teruskanlah... bestkan peluk cium anak ni. Dgn hubby jgn lupa juga tau hihi....

    ReplyDelete
  3. macam tu lah kalau anak kecil... memang mintak di sayang2 dan di pelok.. kang dah besar gabak cam sakinah.. dah tak mau di pelok2 pun.. hahahaha.. kimi? 14 tahun tu okeh lagi la.. still kiss pipi mama sblm gi keje.. hehehe.. entah la kot2 lepas dia baligh ni dia akan malu sket kot.. hehe

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...