It's You!

Tuesday, April 13, 2010

Barbie pun kalah kalau macam nih



Gambar ehsan En Google

Salam,

Sedang dok berblogwalking tetiba teringat permainan budak-budak pompuan zaman aku kecik2 dulu. Tahun tu, tahun 80an (dah tua aku ni..hehe). Korang ingat tak dulu banyak orang jual anak patung kertas ngan baju dia. Tak mahal pun harga dia time tu dalam beberapa sen je.


Aku ingat lepas balik sekolah je mesti benti kedai dekat ngan sekolah nak beli anak patung ni. Pastu janji ngan kawan len petang2 jumpa kat umah sapa2 sebab nak main anak patung kertas ni.
Best sebab baju dia banyak dan boleh ganti2. Macam2 gaya ada. Mulalah berangan jadi artis ataupun model.

Aku ingat lagi, kadang-kadang sebab tak puas hati baju anak patung tu sikit sangat so aku dan kawan2 akan buat sendiri baju2 tu. Alah..senang je..koyak buku latihan tang tengah2 pastu tekap anak patung tu. Lepas tu watla design baju yg cantik2 n kaler maler. Barulah baju anak patung kitorang jadi banyak. Kadang2 ble jadi bahan gaduh sebab baju anak patung aku lebih cantik dari anak patung ko...lawak..lawak


Bila aku surf internet cari gambar tadi, baru aku tau yang paper dolls cut out ni dah berzaman dimainkan. Ya la..dulu-dulu manalah mampu nak beli anak patung barbie bagai so alternatif murah tapi menarik diorang cipta paper dolls cut out ni.
Kreatif betul orang dulu-dulu kan? Amacam korang? Ingat lagi tak? Hehe

9 comments:

  1. yes! sy ingat.
    saya pon simpan patung kertas barbie dlu. hahhaa cantik kan? byk set

    ReplyDelete
  2. sheh ~ tu la..best tol time tu..nak beli barbie yg mahal tu tak mampu..yg kertas pun jadila...

    ReplyDelete
  3. ye..ye..betul..inilah permainan femes mase kite kecik2..balik sekolah mesti men menatang alah ni..

    ReplyDelete
  4. larra ~ hehe...skang ni lama xnampak jual...kalau ada teringin nak beli..hahaha

    ReplyDelete
  5. aikss..kniedaz..dah datang meroyan tahap kanak2 ke..hehhe..ade ke juai lagi ek??..kalo ada pun mesti anak2 kita tanak men kan..mesti rugi tokei kedai yg jual tu kan..paal bebudak tanak dah men benda cmtu..tapi kita ni..tula pemenan paling syiokkk taim tu

    ReplyDelete
  6. ingat! mana boleh lupa favourite game zaman kanak2...kat sini masi ada jual, tapi dah tak banyak mcm dulu la..:)

    ReplyDelete
  7. larra ~ hehe..teringin bukan meroyan hahahaha....budak sekarang manalah nak main semua ni

    ReplyDelete
  8. mama mia ~ oh oh..ada jual lagi..saya tak jumpa pun di sini..hehe..ada lagi ke org beli?

    ReplyDelete
  9. Hahahah betul ni, waktu kami kecil kecil pun ini lah patung patung kertas yang kami suka. kalau saya tidak silap cuma 20sen ja harga nya hahahah. Murah kah, itu pun susah sikit nak beli.

    Wah...you pun minat dengan patung patung kertas ni hehhehe. Teringat masa lalu.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...