It's You!

Friday, April 23, 2010

Berdengkur

Ihsan google


Salam,

Ni ada satu kisah. Banyak berlaku kepada kita. Sekarang berlaku kepada aku. Malu gak nak citer tapi dah kenyataan.

Korang berdengkur tak? Sejak ada anak ni, hubby selalu kata aku tidur berdengkur tapi kata dulang paku serpih, dia pun berdengkur juga. Orang kata banyak faktor yang menyebabkan dengkur. Kalau hubby, aku rasa faktornya ialah berat badan. Mana taknya comel je aku tengok dia ngan perut bulat dia...(sorry pa)

Aku rasa, aku taklah gemuk. Aku ni kira sederhana je orangnya. Aku rasa sebab aku berdengkur ialah laluan hidung aku tersekat sebab aku suka selesema dan ada resdung.

Tetiba nak wat n3 pasal berdengkur sebab hubby dok gelakkan aku. Dia kata nak tidur hotel ngan kawan tu tak malu ke, awak tu berdengkur. Aku terus terfikir, alamak...malunye. Pastu siap bagitau awal2 kat Riena yang aku tidur berdengkur. Riena kata, ala tak kisah sebab riena pun berdengkur jugak. On d way balik, aku tertidur dalam keta, pastu Rizal tanya Riena, bunyi apa tu? Riena kata aku berdengkur. Pastu Rizal kata, ala biasalah tu, bini dia kat umah pun tidur berdengkur. So, maknanya bukan aku soranglah berdengkur. Ramai lagi yang mengalaminya. Pasangan kenalah tahan. Nak buat macamana? Orang kata, turunkan berat badan dan kalau macam aku ni, kenalah cari cara nak hilangkan atau kurangkan resdung. Tapi petua orang tua yang mak aku bagi lagi best, malam2 amik senduk pastu konon2 kita cedok dengkur tu dari orang yang berdengkur sambil baca selawat. Tak penahlah aku buat. Takdenya aku nak bangun malam2 g dapur amik senduk nak senduk dengkur hubby...silap2 terketuk kepala pulak..hehe...

5 comments:

  1. saya berdengkur gaks ni...huhuhuh

    kalau letih, lagi ler... huhuhuh

    nak kena senduk ler?

    ReplyDelete
  2. asalkan dengkur yg tak kronik..saya rasa still ok kot..

    huhu..

    ;)

    ReplyDelete
  3. My hubby lagi kalau tidur tu ishh..ishh..ishh...bising betul hahahah.

    ReplyDelete
  4. Salam Kniedaz, Fasha pun kadang2 berdengkur jugak. Kalah my hubby tau (sanggup mengaku ni) tapi my hubby pun kekadang lagii terrorrr bunyinya. I guess bila kita letih sangat memang macam tu. Take care dear!

    ReplyDelete
  5. halamakk! pecah rahsia~!!

    kah kah kah kah!

    agaknya,dengkur ni normal laa semua org pun sama..hehehe

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...