It's You!

Wednesday, December 5, 2012

Lawatan KP, Mimpi Laila & Guest Book

Salam,

Pagi ni sampai awal lagi...jam 6.45 pagi..masih gelap. Tak pe..hari ni sampai awal nak siapkan buku pelawat library. Hari ni Ketua Pustakawan UiTM dari Shah Alam datang melawat. Lama beliau tidak turun ke Penang. Hari ni bolehlah berjumpa dengan beliau dan menyampaikan, jika ada cadangan-cadangan penambahbaikan library untuk kebaikan pengguna dan staf.

Pagi-pagi student dah berkawad. Hari Rabu kan hari Ko-ko dan pakaian beruniform. Hari ni la nak tengok budak2 smart berpakaian uniform. Segak dan kemas je nampaknya.

Nampak tu student sedang berkawad di hujung kanan gambar. Gelap lagi..student pun ramai tak bangkit lagi agaknya..hehehe..tengok tu banyak bilik yang gelap lagi.


Sambil menyiapkan buku pelawat, sambil mendengar Ustaz Kazim Elias memberi ceramah melalui YouTube. Tajuk yang saya dengar pagi tadi ialah Mimpi Laila. Ustaz kata, kalau kita bermimpi memberi susu, minum susu atau mimpi air, itu adalah salah satu mimpi yang membawa makna yang baik. Kalau mimpi benda-benda yang hitam, itu semua mainan syaitan. Kalau mimpi leher dibelenggu, itu membawa maksud yang tidak baik...mungkin salah satunya bermakna jika hidup berumahtangga kita akan dikawal oleh pasangan.

Dah siap dah buku pelawat kami...  ^_^


Kalau orang buat Solat Istikharah, mimpi yang diambil kira ialah mimpi yang diperoleh dari jam 3 pagi ke atas. Mimpi yang membawa maksud biasanya terjadi waktu-waktu hening begitu. Mimpi di siang hari tidak mempunyai apa-apa maksud, hanya mainan syaitan. Begitulah serba-sedikit isi ceramah yang saya dengar tadi. Sesapa yang nak tau lebih lanjut, carilah Mimpi Laila di YouTube, dengarlah.

Nota kaki : Sekarang perjumpaan antara KP dengan bos-bos..jam 10.30 pagi nanti baru giliran kami pulak so kita buat kerja dulu. Nanti saya cerita lagi tentang lawatan KP ni ya!


3 comments:

  1. buku pelawat tu utk sapa je sign?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk semua pelawat yang mai melawat library..tapi sebab KP nak mai, kami deko balik muka depannya

      Delete
  2. pukul 3 ke atas rupanya. baru tahu.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...