It's You!

Tuesday, February 5, 2013

Skinny Dip?

Salam,

Something to read and laugh about.
It's not about the morale, it's about the witty reply by the man
Sometimes, a little bit of laughter is a must to continue your day...
Enjoy!
(Awat tetiba speaking english ni? Hehehe...)

Tetiba nak tulis pasal Bahasa Inggeris
Saya ni nak kata petah bercakap dalam bahasa inggeris pun tak juga
Kalau setakat menjawab soalan yang biasa-biasa tu bolehlah
Kalau nak jawab yang panjang-panjang, letih juga
Letih mengarang ayat dalam kepala...lepas tu tak tau nak guna perkataan apa
Tapi..baca buku bahasa inggeris adalah kesukaan saya
Saya suka mencabar diri
Dulu-dulu selalu buka kamus
Sekarang alhamdulillah boleh faham dah
Ada dua tiga perkataan yang jarang jumpa baru rujuk e-dictionary
Bahasa inggeris ni penting juga
Kalau tak tahu langsung pun susah juga
Nak nak kalau kena selalu berdepan dengan pelanggan dan pembekal
Ok ...daaaa!



The Farmer and the Skinny Dippers




An elderly man in Louisiana had owned
a large farm for several years.
He had a large pond in the back. It was
properly shaped for swimming, so he fixed
it up nice with picnic tables, horseshoe
courts, and some apple and peach trees.
One evening the old farmer decided to
go down to the pond, as he hadn’t been
there for a while, and look it over.
He grabbed a five-gallon bucket to
bring back some fruit.
As he neared the pond, he heard voices
shouting and laughing with glee.
As he came closer, he saw it was a bunch of
young women skinny-dipping in his pond.
He made the women aware of his presence
and they all went to the deep end.
One of the women shouted to him,
“We’re not coming out until you leave!’
The old man frowned, “I didn’t come down here
to watch you ladies swim naked or make you
get out of the pond naked.”
Holding the bucket up he said,
“I’m here to feed the alligator…”
Some old men can still think fast!!

9 comments:

  1. haha..dan2 je nak feed alligator ye

    ReplyDelete
  2. saya nak cakap kdg2 suke main tembak jew , hahahah ,

    ReplyDelete
  3. dapatle tengok wayang free...

    p/s suka semangat itu. kak dulu zaman sek baca novel inggeris, bukan faham pun 100%..tapi lama kelamaan jadi habit..
    pandai tu datang sendiri

    ReplyDelete
  4. HAHAHA..BIJAK ORG TUA TU..DGR ELIGATOR,CONFEM LA SEMUA POMPUAN TU BERTEMPIARAN LARI NAIK KAN..HAHAHA

    ReplyDelete
  5. hahahahahahhahahaha.... very the akal panjang one :D

    ReplyDelete
  6. Hahaha... org tua lg pntas pk bab2 mcm tu ye? Bijak....bijak...

    ReplyDelete
  7. erm sy nak bercakap tu kurang.. tapi Alhamdulillah kalau baca memang akan paham.. kerja di sektor swasta ni kena pandai BI klu tak susah..hehe..
    boleh beljar lagi dr masa ke semasa..:)

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...