It's You!

Saturday, February 9, 2013

Nasi Lemak Buah Bidara

Salam

Hari pertama di kampung. Cuaca sangat sejuk. Kalau di Penang, pasang aircond baru sejuk tapi kat kampung pasang kipas nombor satu tapi kena pakai selimut tebal. Punyalah sejuk...sampai pukul 10 pagi pun masih rasa sejuk. Teringat dulu-dulu bangun pagi nak mandi pi sekolah...aduhla...sejuk menggigil kena air kolah. Petang semalam pun nak mandi ngeri nak siram badan...sejuk..huhu...

Bezakan duduk di pekan dengan di kampung. Pagi-pagi dah pekena nasi lemak mabeles yang dibeli kat depan Parit Jelutong..dekat dengan UTHM. Nasinya tak terlalu lemak tapi yang paling best ialah sambal tumisnya...tak terlalu pedas tapi pekat dan berasa. Yana dan Yani pun suka makan. Kalau balik kampung mesti beli.

Setakat ni..itu je yang kami buat. Kejap lagi bersiap nak pergi rumah kenduri. Tengok persiapan memang best..nanti nak tangkap gambar penganti pulak..daaa




5 comments:

  1. assalam.jom join segmen saya http://www.penbiru.com/2013/02/segmen-bagi-pi-wwwpenbirucom.html

    ReplyDelete
  2. sedap betul nasik lemak daun pisang tuh nampaknya...

    ReplyDelete
  3. minggu lepas aku beli sebatang anak pokok bidara...

    tu je nak bagi tau.. .hahaha

    ReplyDelete
  4. kak kena teleng kepala tengok gambar atas tu, huhu..
    kak pulak nak cari nasi lemak sup tahu mabeles di bukit pasir...windu nak makan..

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...