It's You!

Monday, November 5, 2012

Aduh...Patah Pinggang dan Bangga!

Salam,

Petang ni sambung projek menyisih buku-buku rujukan yang lama untuk dilupus. Saya ambil bahagian mengikat buku-buku. Sebabnya, saya sangat cerewet dengan cara mengikat buku. Kalau saya ikat, saya akan asingkan buku-buku ikut saiz lepas tu bahagikan ikut ketebalan tertentu. Lepas tu baru saya ikat. Cara ikat pun saya cerewet sebab ada yang ikat tak ketat dan hasilnya buku-buku tu terburai balik. Cerewetkan makcik sorang ni? Hehehe...

Buat kerja tadi 3-4 orang je. Ramai yang takde dalam ofis. Yang ada tadi tak naik tolong pulak. Jadinya...mau patah pinggang angkat buku, ikat buku dan angkat buku yang dah diikat dan susun kemas-kemas. Nanti giliran orang lain pulak bubuh kat dalam stor. Tak larat aikhhhh...

Jumpa buku ni waktu nak ikat tadi...terasa sayang nak buh dalam stor. (Macam buku kita pulak dah...) Akhirnya saya asingkan satu tempat dengan buku-buku lain yang dirasakan boleh lagi didermakan kepada rumah-rumah kebajikan untuk program khidmat masyarakat perpustakaan tahun depan. Tapi sebelum bagi kat orang, saya nak baca dulu...hehe..boleh gitu?

Cerita-cerita klasik nih...rugi tak baca..kiv

Ni laaaagiii klasik, sapa pernah baca? hehehehe

Tadi Danial bagitau, dia dapat naik kelas 2 Intelek tahun depan. Sebelum ni dia di kelas 1 Cekal. Alhamdulillah. Baru-baru ni dia dapat nombor 3 dalam peperiksaan akhir tahun. Seramai 5 orang pelajar kelas 1 Cekal dapat naik kelas 2 Intelek. Bila naik kelas, persaingan lebih sengit so study kena lebih.

Danish pulak dapat nombor 2 dalam peperiksaan akhir tahun. Alhamdulillah saya dikurniakan anak-anak yang terang hati dalam pelajaran. Dia kata dia dicalonkan sebagai pengawas tahun hadapan tapi kena jalani ujian dulu. 

Nota kaki : Saya sangat garang dengan anak-anak. Tak tau kenapa...tapi segarang-garang saya, saya masih boleh berkompromi dengan mereka kalau mereka tahu tugas masing-masing. Korang macamana pulak ye?

4 comments:

  1. Seronoknye.. anak2 berjaya dan menunjukkan kemajuan masing2.. hepi kan.. :)
    anak2 saya plak kena tunggu result UPSR & PMR ni lah.. baru tau.. :)
    saya pun tegas.. tapi dalam erti kata mengajar anak2 lebih berdisplin.. tak salah kan.. sape lagi nak ajar kalau tak mak/bapak sendiri.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah...tu lagi la...peperiksaan besar tu..betul tu..kita tegas dan garang untuk kebaikan diorang tapi kadang2 diorang ni tak faham huhu

      Delete
  2. saya tade anak lagi , tapi dengan anak buah mmg gawang !! hehehe

    ReplyDelete
  3. saya garang jugak tapi budak2 ni kalau time abah dia marah takut bukan main lagi.

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...