It's You!

Wednesday, November 7, 2012

Hijau, Ijo, Green

Salam,

Petang ni ngantuk pulak. Sebabnya pagi tadi telan sebiji ubat selesema sebab asyik srott srett srott srett je. Lepas tu lupa makan ubat. Lepas tu mula hairan napa tengahari jadi mengantuk sangat. Apa la....sah-sah dah makin tua saya ni kan?

Apa yang menarik hari ni petang-petang macam ni? Apa ye? Petang-petang ni mata saya selalunya jadi bersinar-sinar bila tengok gambar. Apa-apa gambar pun takpe janji memikat jiwa. Biasanya saya suka gambar-gambar berwarna hijau. Tengok macam header blog saya...warna hijau kan.

Nak kata saya suka sangat warna hijau tak tentu juga. Baju saya banyak warna purple, pink, coklat. Warna kegemaran saya biru sebab saya suka air tapi tanpa disedari warna yang sangat saya senangi ialah hijau. Acaner tu?

Warna hijau dikatakan sebagai warna yang melambangkan ketenangan jiwa, kedamaian dan keredupan pandangan. Selain itu ini petikan dari blog Minda Perkasa tentang Personaliti Berdasarkan Warna. 


HijauGolongan dengan peratusan ini adalah mereka yang banyak bergantung kepada fakta, ilmu dan pembacaan. Oleh itu, biasanya golongan ini adalah yang gemar membaca. 
Mereka gemar membuat penyelidikan atau pembacaan untuk memastikan keputusan yang mereka buat adalah tepat. Malangnya ia kadangkala membuatkan mereka sering lambat di dalam membuat keputusan atau sesuatu kerja itu bertangguh. Mereka bukanlah “doers”. 
Mereka menilai kredibiliti berdasarkan apa yang diperkatakan, bukan siapa yang mengatakannya. 
Apabila bercakap dengan golongan ini, hendaklah bersabar dan bersedia dengan fakta-fakta, bukan andaian.
Mungkin ada benarnya. Sebab, kan saya suka membaca ^_^

Oklah..dah penat baca sedikit fakta dan auta, mari kita rehatkan mata dengan gambar The Lost Garden ni. Mysterious  yet so alluring!








5 comments:

  1. wak pon sukak kaler ijo.. kaler biru pon wak sukak jugakk.. ahahHKs

    ReplyDelete
  2. izan lebih kurang macam akak juga. suka kaler biru tapi dlm almari byk baju kaler coklat n pepel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaler coklat n pepel kan macam serasi plak..hhehe...

      Delete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...