It's You!

Monday, November 19, 2012

Saya Nak Tanya

Salam,

Ok...entry petang ni banyak soalan ya. Soalan pun yang senang-senang je. Sebenarnya lebih kepada pendapat korang. So, kalau rasa ada pendapat dan idea, komen tau.

1. Pokok

Depan rumah saya, ada sedikit ruang untuk menanam pokok-pokok renek. Sebelum ni dan sekarang, kat area tu ada pokok palma kecik ni je. Saya bercadang nak tukar pokok lain. Saya juga berangan-angan nak tanam pokok cekur, daun pandan, cili kat depan tu tapi agak-agaknya sesuai tak? Kalau tak sesuai, pokok renek jenis apa yang cantik?

Kat sini la yang saya nak tanam semula tu. Takla besar sangat tapi agak dalam juga. Cadangan?


2. Pre-Loved Item

Saya ada beberapa benda pre-loved seperti jeans dan barangan baby yang masih lagi dalam keadaan elok tapi sudah tak digunakan atau tidak muat (jeans saya la tu). Agak-agak, kalau saya jual, ada ke yang nak beli? Hehehe...soalan ntah apa-apa .


3. Anak

Danial, 7 tahun sekarang, boleh dikatakan agak nakal sekarang ni. Dia sangat susah nak dengar kata dan suka menjawab. Macamana agaknya cara yang paling baik nak 'tackle' dia. Sejak ada adik kembar ni, rasanya perangai dia makin menjadi-jadi, suka sangat mengusik adik-adiknya. Adakah dia berasa cemburu dengan kehadiran adik kecil? Ada masanya, dia boleh bertolak-ansur tapi selalunya dia akan cari gaduh dengan abangnya, tok, mami dan semua orang. Macamana tu?

Ni dia budak nakal yang petah berkata-kata dan bijak tapi sekarang ni sangat sukar menerima arahan kita walaupun suruh duduk diam sekejap...huhu


Itu saja untuk hari ini. Kadang-kadang benda-benda kecil yang berlaku di dalam kehidupan seharian boleh mempengaruhi tahap stress kita kan? Kalau saya letih, kadang-kadang kusyen atas sofa senget pun boleh mendatangkan marah. So sebenarnya soalan ke-4 ialah, bagaimana nak mengurangkan stress bagi ibu-ibu yang bekerja ini kerana boleh dikatakan kami 24 jam stress..hahaha...

Nota kaki : Hubby dah selesai buat check up. Alhamdulillah, bukan denggi cuma alergik ubat je. Lega di situ. Terima kasih atas kata-kata semangat dan doa dari rakan-rakan terhadap keadaan kesihatan Yana dan hubby. In shaa Allah semuanya baik-baik saja ^_^

4 comments:

  1. Cntiknya dpn umh kniedaz.hehe..tanam buluh hijau yg kecik tu cntik jgk kn?
    Ank ank bla dah ada adik cmtu la kut.cembru kt adiknya.tkut kta sygkn adik lbih :)
    Ada ja org nk bli tu kniedaz,prmosi la..
    Alhmdulilah ksihatan fmily kniedaz baik..
    Nk kurangkn stress,kniedaz pi la rilek kt spa..ok x?manjakan dri sekjap :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buluh hijau tu ya? Saya ada juga tengok banyak rumah tanam pokok tu...
      Mungkinkan dia cemburu...tapi tu la kan...kadang2 mencabar diri juga kalau dia buat perangai macam tu...tu pun penyebab stress tu hehehe
      Ohhh...alangkah bestnya dapat gi spa..tapi tak taulah bila dapat gi...kena jugak spent some times untuk diri sendiri kan

      Delete
  2. saya nak jawab yg soalan no.2..
    barang2 baby camne tu? (tanya soalan balik).. buleh? wahahahahah.. kalau ada utk baby.. cuba amik gambar tunjuk.. kot2 ada yg saya terkenan.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti saya amik gambar ya Nani..hehehe...sayang benda masih elok tapi dah tak guna... ^_^

      Delete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...