It's You!

Wednesday, November 21, 2012

Makanan

Salam,

Petang-petang ni entry saya pun jadi santai je. Kita sembang-sembang pasal makanan, hiasan rumah, art dan benda-benda lain yang  menenangkan fikiran, ye tak?

Lunch apa tadi kawan-kawan? Pagi tadi lepas susun buku, semua orang dijamu dengan nasi lemak sebungkus. Tak besar mana pun tapi rasa penuh pulak perut...so tengahari tak tau nak makan apa. Ada pulak member ofis yang rela hati nak tolong beli sandwich kat Subway. Tak pernah makan pun so pesan ajelah...nak try jugak.

Ni dia yang saya pesan. Saya beli dua. Bukan untuk saya dua-dua ye...tapi untuk Danish. Hari ni kan dia ada latihan menari Kelab Kebudayaan dia, so tengahari saya ambill dia dan bawa dia ke library. Besar betul sandwichnya...

Yang ni Italian B.M.T (BMT tu maksudnya Brooklyn-Manhattan Transit)

Yang ni Roasted Chicken.

Dua-dua ni kawan saya yang tolong order sebab dia biasa makan kat Subway. Kalau suruh saya gi sendiri, agaknya tercangak-cangak la sekejap. Tapi versi kami punya tadi, salad dia sangatlah banyak..buah zaitun pun belambak. Kawan saya kata, kita boleh minta tambah apa-apa salad yang kita suka. Gitu ke?? Memang berbaloi-baloi tadi makan..sampai rasa sengkak perut ni.

Tapi, rasanya kan, kalau kita buat sendiri kat rumah pun boleh. Bahan-bahan dia sangat mudah diperoleh. Macam kita buat sandwich kat rumah tu. Lepas ni rasanya boleh buat sendiri. Nak best beli roti benggali yang potong sendiri tu kan...lepas tu toast sikit atas kuali, tapi potong mesti tebal sikit. Hehehehe...Terjamin kan kalau buat sendiri..

Nah satu dua gambar yang best untuk tatapan korang di petang hari. Nanti balik jalan elok-elok ye...

Shofuso, the tranquil Japanese House and Garden at Fairmount Park,  Philadelphia

Rittenhouse Square, Philadelphia . Pictures credit to this website


Seronokkan kalau dapat duduk bersantai di taman-taman seperti di atas ni. Lapang je rasanya dada. Lepas tu bawa pulak sandwich air tangan sendiri...takpun bawa Croque Madame kita semalam tu. Mmmm...nikmat!



2 comments:

  1. isyyyyyy.. geram ni.. kat opis tak de roti2 segala bagai nak wat sandwich.. kalau kat umah usaha gak godek2 almari.. hmmmm.... tengok gambar je ler..

    ReplyDelete

Thanks for the responds! (◡‿◡✿)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...